‘Strategische marketingplanning’ vertaalt wetenschappelijke inzichten over strategische marketing in een praktisch stappenplan voor het maken en het uitvoeren van een marketingplan. Het is een ‘how-to’-boek met veel voorbeelden en tegelijk een degelijke theoretische onderbouwing.
Dit boek is uitgegroeid tot het standaardwerk over marketingstrategie. In deze zesde druk zijn nieuwe ontwikkelingen geïntegreerd in de marketingplanning, zoals onderzoek met ‘big data’ en gebruik van social media. Ook zijn sommige onderwerpen nog toegankelijker behandeld zoals de SWOT-analyse en het splitsen van de inleiding in twee logische delen over de kern van marketing en marketingplanning. Verder zijn nieuwe onderwerpen toegevoegd, zoals de customer journey, nieuwe productontwikkeling en duurzaamheid. Ten slotte zijn de voorbeelden en het casemateriaal sterk geactualiseerd, zowel in het boek als op de website.
Titel: Strategische marketingplanning
Auteur: Karel Jan Alsem
Uitgeverij: Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN10: 900182062X
ISBN13: 9789001820626
Dit boek is ook te krijgen bij bol.com