Je krijgt een uitnodiging voor een beurs of een congres. Of je hebt het plan om zelf een evenement te organiseren. Er bestaat bijna geen mooiere kans om je bedrijf aan een groot publiek te presenteren en contact te leggen met potentiële klanten en samenwerkingspartners. Om het ook een succes te laten zijn, is een goede voorbereiding van de presentatie van je bedrijf het halve werk.
Natuurlijk bedenk je van tevoren welke leuke acties ervoor kunnen zorgen dat je met mensen in contact kunt komen. Je denkt na over de demonstraties om te laten zien wat je product of dienst kan betekenen. Je denkt aan de aankleding van je stand, de verlichting, het wel of niet gebruik van multimedia. En, niet onbelangrijk, je moet niet vergeten op tijd na te denken over het drukwerk. Waar moet je absoluut aan denken?
Visitekaartjes
Een beurs is een goed moment om contactgegevens uit te wisselen. Voldoende visitekaartjes drukken dus om mee te geven en zet een mooie bak of schaal neer waar bezoekers hun kaartje kunnen achterlaten.
Folders en brochures
Stem de informatie over je bedrijf af op de interesses van de beursbezoekers. Je kunt dan een folder of brochure over jouw bedrijf en je productt of dienst waar zij belangstelling voor kunnen hebben meegeven.
Kantoorbenodigdheden
Pennen, schrijf- of memoblokjes, paperclips en punaise, ze mogen niet in je beursstand ontbreken. En om het voor standbezoekers makkelijk te maken kun je ze een pen en of notitieblokje geven met jouw bedrijfsinforamtie om een aantekening te maken
Leadcards
Als het goed gaat, spreek je op een dag zoveel mensen dat het onmogelijk is om te onthouden wie bij welk bedrijf hoorde en welke informatie ze graag van je wilde hebben. Als je van iemand een visitekaartje krijgt, kun je gauw een aantekening maken op de achterkant. Als dat niet het geval is, zijn ‘lead cars heel handig: kaarten waarop je de contactgegevens en andere relevante informatie van je gesprekspartner kunt noteren. Het is dan makkelijker om na de beurs gericht contact te zoeken em je evenetuele belotes na te komen.
Giveaways
Er is weinig dat mensen zo naar je stand trekt als het uitdelen van kleine cadeautjes. Zorg er wel voor dat je relatiegeschenkje past bij je bedrijf of het thema van je stand en laat er je bedrijfslogo op drukken. Vraag bij de beursorganisatie na of er ook een goodiebag wordt uitgedeeld: misschien dat je jouw giveaway er aan toe mag voegen.
Rollup banners
Met een rollup banner wordt het vrij makkelijk om je stand aan te kleden met extra informatie en beeldmateriaal. De rollup banners van Flyerzone zijn bijvoorbeeld eenvoudig te gebruiken en makkelijk te vervoeren. Na afloop van de beurs kun je deze eye catchers als display gebruiken in je winkel of de entree van je kantoor.