Het staat buiten kijf: relatiegeschenken zijn echte marketingboosters. Ze zorgen allereerst voor het versterken van de band die je hebt met je bestaande, nieuwe en potentiële klantem; wie vindt het per slot van rekening niet leuk om een klein cadeautje te krijgen? En relatiegeschenken of promotionele artikelen helpen je met het vergroten van je naamsbekendheid: laat de naam van je onderneming op je weggever drukken en de ontvangers van het cadeautje krijgen nog regelmatig jouw naam onder ogen.
Toen en nu
Ooit, in een ver verleden, dacht je bij relatiegeschenken al gauw aan iets als een bedrukte pen. Een opschrift op een muismat. Een blocnote of een kalender. Of, al een stukje spannender, een beker met een of andere spreuk en de naam van je bedrijf, een paraplu of een petje. Maar die tijd is echt voorbij. De moderne druktechnieken bieden heel veel mogelijkheden en de voorwerpen die je kunt laten bedrukken zijn echt legio.
Sterker nog: je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het laten bedrukken als realtiegeschenk van je bedrijf. Wat dacht je van een hippe thermosbeker of een vrolijk bedrukte broodtrommel? Of past een manicuursetje beter bij jouw onderneming? En wie zou er niet blij zijn met een powerbank in een grappige vorm of een USBlader voor in de auto?
Kies wat bij jouw bedrijf of je marketingactie past
Op sites als Topgiving.nl kun je heel wat ideeën opdoen. Waardoor je niet meer alleen aan die standaardgeschenkjes hoeft te denken, maar juist kunt kiezen voor iets wat echt bij jouw bedrijf hoort of dat helemaal past bij het thema van de marketingactie die jij voor ogen had.