Voor het promoten van je onderneming of het onder de aandacht brengen van je product of diensten heb je allerlei promotiemiddelen tot je beschikking. Waarschijnlijk heb je de basiscommunicatie van je bedrijf wel op orde. Zo is je website de plek waar je het verhaal van jouw onderneming kunt vertellen. Gebruik je verschillende social media kanalen om contact te hebben met je doelgroep, relaties en concullega’s. Heb je eventueel flyers en brochures met meer informatie. Maar in sommige situaties is dat niet voldoende en heb je behoefte aan ander promotiemateriaal.
Evenementen en beurzen
Stel, je organiseert een evenement voor je bedrijf. Je wilt bijvoorbeeld een nieuw product presenteren aan relaties. Of je organiseert een bijeenkomst voor je klanten om meer informatie te krijgen over een onderwerp. Misschien ben je zelfs van plan deel te nemen aan een beurs om je naamsbekendheid te vergroten. Dan is het natuurlijk fijn dat je je website en social media kanalen kan gebruiken bij het verspreiden van het nieuws. Maar voor de aankondiging ervan en tijdens de events zelf, kun je ook ander promotiemateriaal inzetten, zoals bijvoorbeeld posters.
Posters
De grootte van posters zorgen ervoor dat ze opvallen en de vormgeving is dan ook belangrijk. Je kunt er kort maar krachtig je boodschap op kwijt. Posters zijn niet geschikt voor grote teksten. Laat posters drukken met de gegevens van je evenement. Of zorg voor je beursdeelname dat je een aantal posters hebt, waar je je onderneming, je producten of diensten in een oogwenk mee kunt presenteren.
Posters staan echter nooit op zichzelf: zorg ervoor dat je uitgebreidere informatie in de vorm van flyers of brochures hebt om uit te delen. Je kunt via internet bij drukkerijen als flyerzone.be bekijken welke mogelijkheden je hebt en ze geven je graag advies.