Waarom Petra?
Omdat Petra ondernemers helpt vanuit hun eigen creatiekracht hun bedrijf te ontwerpen door hun aanbod slim te integreren in een winstgevend en onderscheidend businessmodel. Hierdoor verdienen ondernemers meer geld en ervaren ze minder stress.
Paradepaardje:
Iuliano Intelligent Marketing
Typisch Petra:
Business Strateegverdienmodellen expert samenwonend met Jeroen Rotterdam pragmatisch structureren conceptueel denken focus Italiaanse verbeeldingskracht Nederlandse nuchterheid
“Zou je deze kennis ook als dienst kunnen verkopen?”. Dat was wat Petra Iuliano dacht toen zij tijdens haar MBA Marketing Studie les kreeg van de allerbeste professoren. Dat idee werd samen met haar 20 jarige ervaring in Sales en Marketing-functies bij multinationals als Eastman Kodak, AOL Time Warner en Konica Minolta Printing Solutions de basis voor haar eigen bedrijf Iuliano Intelligent Marketing.
“Wat ik qua business coaching veel om mij heen zie is erg marketing 1.0. Dat gaat over bedenken van je ‘ideale klant’ en daar een bepaalde hoeveelheid gestandaardiseerde producten aan verkopen. Zo werkt het niet meer. We zijn op weg naar een Nieuwe Economie waar je als ondernemer zelf het bedrijf ontwerpt dat je voor ogen hebt in verbinding met jouw markt. Ondernemers willen niet meer vastzitten aan voorgekauwde ‘one-size-fits-all’ succesformules die voor hen vaak helemaal niet werken. Met Iuliano Intelligent Marketing helpen wij ondernemers hun aanbod slim te integreren in een winstgevend en onderscheidend businessmodel. Zodat zij meer geld verdienen met minder stress.”
Verdienmodel en focus
“Ik laat ondernemers vanuit hun eigen creatiekracht zelf hun bedrijf ontwerpen naar wat zij willen verdienen. Dit kan als ze net gestart zijn, maar ook als ondernemers die al een paar jaar bezig zijn en tegen een omzetplafond aanlopen. Zij zetten daardoor een uniek en onderscheidend bedrijf neer vanuit hun waarden. Waarden die daarna resoneren met de waarden van hun potentiële klanten.”
“Daarnaast help ik hen op weg naar strategische focus. Als ondernemer word je voortdurend afgeleid door allerlei tactieken: emailmarketing, sales funnels, Facebook Advertising etc. Elk jaar is er weer een nieuwe hype. Veel ondernemers verspillen tijd, geld en energie door het ene na het andere truukje te leren zonder na te denken of het wel bij hun businessmodel en strategische focus past. Het heeft geen zin om al die zaken los naast elkaar te doen als die strategische focus erachter ontbreekt: je merkt dan vaak dat je dienst of product gewoonweg niet voldoende aanslaat! Een verandering in het toepassen van één van de tactieken betekent een verandering van het businessmodel en veel ondernemers staan daar niet bij stil!”
“Ik leer ondernemers via het online programma Abundance Business Design al die puzzelstukken, vaak losse flodders, aan elkaar te lijmen tot een winstgevend businessmodel met een strategische focus. Uiteindelijk heb je een strategisch plan waarbij alles samenkomt: maketing, sales, content, branding én je businessmodel. Alles met elkaar geїntegreerd tot een sterk geheel en krachtige focus om een constante stroom van klanten binnen te halen. Met dit stevige fundament ben je opgewassen tegen elke hype en kun je ondernemen op jouw voorwaarden.”
Ondernemerschap
“Veel starters hebben het idee dat het ondernemerschap de kortste route naar succes is, de zogenaamde Get-Rich-Quick route. Of ze hebben een te romantisch idee over het ondernemerschap. Die komen bedrogen uit. Ik had van tevoren geen idee dat je er zo hard voor moest werken als ik nu doe. Het vergt een enorme discipline, doorzettingsvermogen en wilskracht, maar het loont zeker. Je leert heel veel verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven en dat is best pittig. Mijn ervaring is dat het ondernemerschap door alles wat je meemaakt een enorme reis is in persoonlijke groei. Daar ben ik erg dankbaar voor. Verder heb ik heb enorm veel empathie en respect gekregen voor met name vrouwelijke ondernemers die naast hun bedrijf ook nog een gezin hebben.”
Vrijheid en onwikkeling
“Ik hoopte door het ondernemerschap veel vrijheid te krijgen en dat is uitgekomen. Vorig jaar ben ik 4 keer op vakantie geweest en heb ik een jaaropleiding gedaan tot internationaal gecertificeerd NLP (IA-NLP) trainer. Ik kom uit de commerciële wereld en heb zaken als marketing en sales altijd normaal gevonden. Ik stond daarom niet stil bij al die emoties rondom deze zaken van met name vrouwelijke ondernemers. Het bijzondere is dat ik tegenwoordig juist veel vrouwelijke ondernemers help te empoweren. Ik help ze met het omzetten van belemmerende overtuigingen naar krachtgevende, zodat ze er echt van overtuigd raken dat ze succesvol kunnen zijn.”
Gouden tip
“Zet je bedrijf op vanuit jouw waarden. Ga na wat jou drie belangrijkste waarden zijn. Daar kom je achter door aan jezelf te vragen: Wat vind jij belangrijk? Je verwerkt die waarden in de marketingcommunicatie van je dienst of product. Zo zorg je ervoor dat jouw product of dienst eerder aanslaat bij die klanten waar jij mee wilt werken.”