We gebruiken ze bijna dagelijks en verslijten er heel wat tijdens ons schrijvende leven: pennen. Je gebruikt ze om tijdens een gesprek snel een actielijst op te stellen, krabbelt er je boodschappenlijst mee op een stukje papier of tekent er snel een plaatje mee om je idee duidelijk te maken aan je gesprekspartner. Kortom, ondaks de digitalisering is de pen een voorwerp dat je ongemerkt vaak in je hand hebt.
Pennen zijn volgens diverse onderzoeken daarom nog steeds de meest gevraagde promotieartikelen bij bedrijven en ondernemingen. Niet verwonderlijk, want of je nu aan het werk of thuis bent, je gebruikt te pas en te onpas een pen. Tel daarbij op dat een gemiddelde pen tijdens zijn leven minstens twee keer van eigenaar wisselt en je beseft dat het een makkelijke manier is om je eigen onderneming te promoten bij een groot publiek.
Pennen bedrukken
Pennen bedrukken als relatiegeschenk is lang niet zo kostbaar als het plaatsen van een dure advertentie om je bedrijf onder de aandacht je doelgroep te brengen. Daarnaast kun je pennen uitdelen bij allerlei gelegenheden: van beurzen en festivals tot workshops en andere evenementen. Ideaal dus als je als voor professionas maar een vrij klein maketingbudget hebt.
Ruime keuze uit soorten, maten en materialen
Pennen zijn, zoals je kunt zien op een site als maxilia.nl in allerlei soorten, maten en materialen te verkrijgen. Je kunt pennen laten bedrukken in de hoeveelheid die het beste bij jouw budget past. Natuurlijk kan je ook kiezen voor een luxere variant bij speciale gelegenheden en de pennen laten graveren in plaats van bedrukken. Waar je ook voor kiest, een pen is succes gegarandeerd, bij jong en oud.