Een zakelijk evenement brengt mensen bij elkaar. En vaak ontstaan er dan de meest leuke nieuwe contacten en ideeën. Een productlancering, congres, beurs of zelfs personeelsfeest hebben allemaal iets gemeen: de locatie bepaalt de sfeer. Kies daarom voor een bijzondere locatie en maak je zakelijke evenement onvergetelijk.
Een goede locatie
De juist locatie is belangrijk voor een zakelijk evenement. Vaak komen de bezoekers uit het hele land, dus is een centraal gelegen locatie heel fijn. Houd daarbij rekening met bereikbaarheid met het openbaar vervoer en de auto. Vooral een locatie met een eigen parkeerterrein wordt op prijs gesteld. Amsterdam is een topplek met veel bijzondere locaties, waardoor je zakelijke evenement een speciaal tintje krijgt.
Hip: een industriële locatie
Kies eens voor een bijzondere evenementenlocatie, zoals de Kromhouthal aan het IJ in Amsterdam. Deze oude fabriekshal is goed bereikbaar, heeft een prachtig uitzicht over het water én is zelfs per boot bereikbaar. De Kromhouthal is bovendien voor verschillende soorten evenementen in te zetten en is geschikt voor kleine en grote evenementen.
Save the Date
Heb je de locatie vastgelegd? Stuur dan direct een Save the Date uit. Deze zorgt ervoor dat de genodigden de datum vastleggen in de agenda. Bovendien kun je meteen vragen of je genodigden zichzelf meteen willen vastleggen voor hun komst.
En organiseren maar…
Vervolgens ga je aan de slag met de inhoud van het zakelijke evenement. Heb je daar hulp bij nodig, dan staan de mensen van bijvoorbeeld de Kromhouthal als eventplanners zeker voor je klaar. Zij adviseren over zaalopstellingen, benodigde ruimte en de mogelijkheden voor belichting. Vervolgens stort jij je op de presentaties, ga je op zoek naar sprekers en zorg je (samen met de locatie) voor een goede catering.
Vergeet de Goodie-Bag niet
Denk ook na over een cadeautje voor je gasten. Bij een productpresentatie of boeklancering maak je je gasten altijd blij met een tasje waar het persbericht wordt begeleid met het product en een extra cadeautje. Ook een congres of beurs luister je op met een tasje. Laat bijvoorbeeld de beursdeelnemers een folder en een klein presentje aanbieden voor het tasje. Bij een congres zou een hoofdsponsor iets mee kunnen geven. Zo wordt het een evenement dat je gasten met een positief gevoel verlaten en waar ze nog lang over praten.