“Op vrouwen-ondernemen.nl schrijf ik over telefonische acquisitie. Hoe maak je het makkelijker voor jezelf en zorg je er voor dat jouw telefoontje resultaat heeft?”

Marie-Claire van Poelje 400x400 Wie is Marie-Claire?
Marie-Claire vond als jong meisje telefoneren al leuk en maakte er haar beroep van. Ze heeft meer dan een kwart eeuw ervaring in (inter)nationale telefonische acquisitie en – verkoop en richtte haar eigen zaak Driven Sales and Support op. Zij benadert nieuwe klanten voor haar opdrachtgevers en maakt afspraken met de juiste beslissers. Daarnaast helpt zij bij leadgeneratie en marktonderzoek en adviseert zij ondernemers bij hun acquisitiestrategie en -uitvoering.

Thema: Tips en tricks voor telefonische acquisitie
Passie: Bellen, bellen en nog eens bellen.
Motto: “Sta altijd open voor nieuwe mogelijkheden en kansen; er zijn meer wegen naar je levensdoel. Blijf jezelf constant verbeteren en ontwikkelen”


Marie-Claire van Poelje, zelf koude telefonische acquisitie doen, plan van aanpak, photo by Jeshu John

Koude telefonische acquisitie zelf doen?

Anno 2016 komen de opdrachten helaas niet vanzelf aanwaaien! De roep om new business is van deze tijd en groter dan ooit. Koude telefonische acquisitie is één van de verkoopmethodes ...
je koude telefonische acquisitie uitbesteden, marie-claire van poelje, koude acquisitie, cold calling

Je koude telefonische acquisitie uitbesteden? Waarom niet!

Van veel ondernemers hoor ik dat cold calling niks met verkoop te maken heeft. Daar ben ik niet mee eens! Voor de continuïteit van een bedrijf is een goed gevulde ...
Marie-Claire van Poelje, koude acquisitie, telefonische acquisitie leuker

25 tips om telefonische acquisitie leuker te maken!

Telefonische acquisitie is vandaag de dag echt een vak apart. Een vak dat je als ondernemer in mindere of meerdere mate moet beheersen. Het helpt je je klantenportefeuille gezond te ...
Durf  te vragen!

Durf te vragen!

Vragen stellen kunnen we allemaal. Maar het stellen van de goede vragen op het juiste moment is een kunst die lang niet iedereen beheerst. Bij telefonische acquisitie is het stellen ...
Koude acquisitie, luisteren is meer dan horen alleen, Marie-Claire van Poelje,

Goed luisteren is meer dan horen alleen

Luisteren is één van de belangrijkste vaardigheden om goede telefonische acquisitie te plegen. Veel ondernemers en verkopers willen té graag en té snel hun afspraak verkopen. Toch is het juist ...
Koude telefonische acquisitie Marie-Claire van Poelje

Verfrissend: koude telefonische acquisitie op zomerse dagen

De zomervakantie breekt aan. Veel mensen zijn in een goede stemming en door de komkommertijd minder druk op kantoor. Een ideale periode om de telefoon op te pakken en je ...
Koude acquisitie niet moeilijk Marie-Claire van Poelje

Koud watervrees bij koude acquisitie? Nergens voor nodig!

Krijg jij het waterkoud als je het woord ‘koude’ acquisitie hoort? Je bent niet de enige; veel ondernemers en sales professionals kiezen ook liever voor warme acquisitie. Een gezond klantenbestand ...
Telefonische acquisitie Marie-Claire van Poelje

Acquisitie per telefoon: een goede voorbereiding is het halve werk

Telefonische acquisitie. De meeste ondernemers kiezen niet voor het ondernemerschap omdat ze zich verheugen om lekker via de telefoon klanten te benaderen. In tegendeel, vaak is het een onderdeel van ...