‘Kickstart’: een interview met Jolanda Wicherson over haar boek
“Als ik mijn eigen boek 14 jaar geleden had gehad toen ik startte met mijn bedrijf, had ik het eerste jaar zeker klanten gehad. Dat was bij mij helaas niet het geval. 'Kickstart' geeft structuur en duidelijke focus bij het uitwerken van je plannen. Ik hoop dan ook dat lezers bij het omslaan van de laatste pagina zeggen 'Yes, dank je wel voor alle inspiratie! Ik kan er heerlijk mee uit de voeten. Ik weet nu precies wat ik moet doen.'” Klanten vinden en binden Aan het woord is Jolanda Wicherson, schrijfster van het boek 'Kickstart'. Zij is ondernemerscoach, was ... LEES MEER...
Netwerken. Of het nu online is via een forum of social media of offline bij een borrel of een netwerkevent, het hoort bij je leven als ondernemer. Maar het voelt lang niet altijd als 'makkelijk' of 'vanzelfsprekend'. Terwijl het dat in principe wél is. Lin McDevitt-Pugh schreef er het engelstalige boek 'So You Think You Can't Network' over. So You Think You Can't Network In haar boek laat McDevitt-Pugh zien hoe natuurlijk netwerken eigenlijk is en dat het uitbouwen en inzetten van jouw contacten als hulpbronnen niet moeilijk is. Ze maakt duidelijk hoe waardevol de mensen waarmee je verbonden bent ... LEES MEER...
Advertenties, banners, etalages, pushberichten: de strijd om onze aandacht wordt steeds heftiger. Maar hoe werkt aandacht eigenlijk? ... LEES MEER...
Calimeromarketing is na het eerste verschijnen in 2004 uitgegroeid tot een begrip bij zzp'ers en ondernemers in het MKB. Na de beststellers Calimeromarketing en Calimeromarketing 2.0 uit 2009 leven we inmiddels in de 3.0-netwerkeconomie. Een tijd die slimme ondernemers enorme kansen biedt. Maar ook een tijd waarin internet steeds belangrijker is geworden in de strijd om de klant. Voor wie wil weten hoe je met eenvoudige marketing en met een Calimerobudget, ervoor zorgt dat klanten zelf bedenken dat ze juist met jouw bedrijf zaken willen doen, schreef Karen Romme daarom Calimeromarketing 3.0. Calimeromarketing = uitgaan van je eigen kracht Net ... LEES MEER...
Hoe behaal je als ondernemer succes op internet? Hoe genereer je kwalitatief hoogwaardig bezoek met online campagnes? Welke vormen van online marketing moet je inzetten? Welke juist niet? Hoe zorg je voor een optimale conversie op jouw website? Hoe ontwikkel en onderhoud je succesvolle social media profielen? Hoe adverteer je op Google, Facebook, LinkedIn en Twitter? Hoe bereik je mensen op hun smartphone? Dit boek geeft een krachtig en actueel overzicht van ruim twintig vormen van online marketing. Van zoekmachine marketing tot en met affiliate marketing en social media marketing. Nieuwe ontwikkelingen, zoals mobile marketing, gamification, realtime bidding, en location ... LEES MEER...
'Alles is marketing' is een inspiratiebron voor ondernemers en marketeers. Auteur Truus Koppelaar-Noort laat zien dat marketing niet saai is, maar juist voortdurend in beweging. In het boek worden theorieën en opvattingen die in veel gevallen misschien wel bekend zijn, opgefrist en zichtbaar gemaakt aan de hand van voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de auteur. Bovendien wordt elk hoofdstuk afgesloten met praktische tips. Het is voor ondernemers in het MKB helemaal niet zo moeilijk om een marketingbedrijf te worden. Het belangrijkste is om te denken vanuit de klant. Want zonder klant ben je niks en heb je geen bestaansrecht ... LEES MEER...
Je website is hèt visitekaartje voor je producten en/of diensten. Een sterke promotie van je site is dus onmisbaar. Dit boekje laat zien hoe je de marketing van je website aanpakt. Van het ontwikkelen van content en het verfraaien van je site tot een slim gebruik van pay-per-click- en banneradvertenties. Bouw een site die gemakkelijk op Google en andere zoekmachines wordt gevonden. Dit praktische boekje is de sleutel tot jouw online succes! Titel: De kleine je website promoten voor Dummies Auteur: Jan Zimmerman Dit boek is ook verkrijgbaar bij bol.com ... LEES MEER...
Wat wordt mijn volgende project of opdracht? Als zzp'er houdt die vraag je voortdurend bezig. Je weet dat elke klus tijdelijk is en dat je opdrachtgevers steeds weer opnieuw moet zien te overtuigen - van wie je bent en wat je doet. Maar hoe pak je dat slim aan? Met dit boek bewijst Tom Scholte hoe belangrijk personal branding voor zzp'ers is. Hij laat zien hoe je je professionele identiteit stevig neerzet, door de juiste keuzes te maken. Want als je product of dienst en het verhaal dat je uitdraagt naadloos aansluiten op wie je bent, verhoog je direct je ... LEES MEER...
'Basisboek Online Marketing' is het eerste volwaardige studieboek over online marketing dat het héle marketingproces behandelt. Zowel de theorie achter online marketing als de technieken en media komen aan de orde, steeds geïllustreerd met actuele voorbeelden en cases. Het is een zeer toegankelijk boek dankzij de vele actuele voorbeelden en cases, gekoppeld aan een handige website met veel extra materiaal. Het biedt een goede voorbereiding op de praktijk. Online marketing is vandaag de dag een vast onderdeel van de marketingoperatie. Marktonderzoek, marketingcommunicatie, customer relationship management en klantenservice zonder de inzet van (mobiel) internet en social media is eigenlijk ondenkbaar. Het ... LEES MEER...
In dit boek lees je alles wat je moet weten om succesvol te worden met e-mailmarketing. Het is een handig naslagwerk boordevol inspiratie voor op je bureau. Je maakt er jouw e-mailmarketing effectief mee, likeable en zorgt ervoor dat het een daadwerkelijke toevoeging voor je marketingstrategie is. Als e-mailmarketingspecialist deelt Charlotte Scheiberlich haar kennis graag met jou om je e-mailcampagnes naar een hoger niveau te tillen! Het boek is een uniek inspiratieboek waarin je alle fases van het e-mailmarketingproces doorloopt.VAn het waarom tot de inhoud van je mailcampagne, van de marketing automation tot de analyse en de focus op de ... LEES MEER...
Het 'Handboek Social' gaat over social business en social media marketing. Het beschrijft de huidige stand van zaken in de wereld van de ontwikkeling van sociale medi ten behoeve van marketing. Vertrouwen, eerlijkheid, integriteit en transparantie zijn op het internet daarbij kernbegrippen. Het boek neemt je mee van strategie, transitie, cultulere impact, sociologie, consumentengedrag naar een praktische social media marketingcampagne. Uitgewerkte cases bieden voorbeelden van social media markering in de praktijk. Je kunt gebruik maken van de eigen, gelijknamige website. Een must voor iedereen die belangstelling heeft voor de ontwikkelingen op het gebied van social media Inhoud 1. Sociologie, sociaal ... LEES MEER...
Digitale marketing is meer dan alleen sociale media. Het is een krachtig model om alle digitale kanalen optimaal in te zetten voor je bedrijf. De wereld van de online marketing en communicatie is zeer complex. Hoog tijd voor duidelijkheid dus! Het '100 dagen'- stappenplan toont precies hoe ver je staat in je digitale marketing en communicatie en welke stappen je kunt nemen om het volgende niveau te bereiken. Titel: Een digitaal marketingplan in 100 dagen - heeft uw marketing wel social media nodig? Auteur: Bert van Wassenhove Uitgeverij: LANNOO CAMPUS ISBN10: 940141856X ISBN13: 9789401418560 Dit boek is ook te verkijgen ... LEES MEER...
Het praktische Handboek Online Marketing 4.0 (HOM4) is een management- en studieboek dat vooruitstrevende theorie en marketingmodellen mixt met harde quickwins. Het uitgebreide boek staat vol cijfers, strategische modellen, wetenschappelijke onderzoeken, tips, cases en exclusieve interviews met experts als Henk de Hooge, Stephan Fellinger, Jan Dijkgraaf, Richard Lamb, Hans Molenaar en Egbert Jan van Bel. In het HOM4 wordt er onder andere aandacht besteed aan moderne strategische marketingmodellen, het scoren met de juiste online marketingmix, usability en optimalisatie, contentstrategie, webvertising, e-mailmarketing, mobile marketing plus social media en engagementmarketing. De hoofdstukken over zoekmachinemarketing helpen je een aantoonbaar betere ranking te geven ... LEES MEER...
The simple guide to managing your personal brand, a vital element of success in the professional world, Personal Branding For Dummies is your guide to creating and maintaining a personal trademark by equating self-impression with other people's perceptions. This edition includes new information on expanding your brand through social media, online job boards, and communities, using the tried and true methods that are the foundation of personal branding. Marketing your skills and personality, and showing the rest of the world who you are, gives you a competitive edge. Whether you're looking for your first job, considering changing careers, or just ... LEES MEER...
Het praktische 'Handboek Online Marketing 4.0' (HOM4) is een management- en studieboek dat vooruitstrevende theorie en marketingmodellen mixt met harde quickwins. Het uitgebreide boek staat vol cijfers, strategische modellen, wetenschappelijke onderzoeken, tips, cases en exclusieve interviews met experts als Henk de Hooge, Stephan Fellinger, Jan Dijkgraaf, Richard Lamb, Hans Molenaar en Egbert Jan van Bel. In het HOM4 wordt er onder andere aandacht besteed aan moderne strategische marketingmodellen, het scoren met de juiste online marketingmix, usability en optimalisatie, contentstrategie, webvertising, e-mailmarketing, mobile marketing plus social media en engagementmarketing. De hoofdstukken over zoekmachinemarketing helpen je een aantoonbaar betere ranking te geven ... LEES MEER...
Roepen dat je de beste bent, werkt niet meer. Je moet klanten binden door waardevolle en leuke informatie met ze te delen. Maar hoe pak je dat aan? Simpel: doe wat journalisten doen en deel aantrekkelijke verhalen met je publiek. Carlijn Postma is oprichter-directeur van Bind Academie en The Post, bureau voor contentmarketing en auteur van de bestseller ‘Zakelijk twitteren voor beginners’. Titel: Contentmarketing in 60 minuten Auteur: Carlijn Postma Dit boek is te verkrijgen bij bol.com als paperback en als ebook ... LEES MEER...
Om op te vallen tussen alle Facebookberichten draait het voor bedrijven en professionals maar om een ding: menselijke aandacht. Aan de hand van praktijkvoorbeelden, tips en tools legt expert Marcel van der Heijden uit hoe je aandacht op Facebook krijgt, behoudt en omzet in concreet resultaat. Titel: Facebookmarketing in 60 minuten Auteur: Marcel van der Heijden Dit boek is bij bol.com te verkrijgen als paperback en als ebook ... LEES MEER...
'Strategische marketingplanning' vertaalt wetenschappelijke inzichten over strategische marketing in een praktisch stappenplan voor het maken en het uitvoeren van een marketingplan. Het is een 'how-to'-boek met veel voorbeelden en tegelijk een degelijke theoretische onderbouwing. Dit boek is uitgegroeid tot het standaardwerk over marketingstrategie. In deze zesde druk zijn nieuwe ontwikkelingen geïntegreerd in de marketingplanning, zoals onderzoek met ‘big data’ en gebruik van social media. Ook zijn sommige onderwerpen nog toegankelijker behandeld zoals de SWOT-analyse en het splitsen van de inleiding in twee logische delen over de kern van marketing en marketingplanning. Verder zijn nieuwe onderwerpen toegevoegd, zoals de customer journey, ... LEES MEER...
Een marketingplan schrijven voor het MKB vraagt om een pragmatische benadering. Aan de hand van stappenplannen, checklists en een website leggen de auteurs uit hoe je een marketingplan schrijft. Korte theoretische inleidingen over strategie en de marketing mix worden geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk. Dit boek biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor ondernemers in het MKB zonder dat directe economische voorkennis nodig is. Het besteedt uitgebreid aandacht aan internet en nieuwe media en speelt in op de effectieve inzet van offline en online netwerken als onderdeel van de marketingstrategie. Netwerken wordt, zeker in deze tijd, als een ... LEES MEER...
LinkedIn is het grootste zakelijke netwerk ter wereld, maar hoe zet je het succesvol in als marketingtool? Volgens expert Martine Meijburg is er voor bedrijven en zelfstandige professionals nog een wereld te winnen op LinkedIn. Ze brengt in dit boek de verschillende marketingmogelijkheden overzichtelijk in kaart en geeft daarnaast praktische tips en tricks voor zowel de betaalde als de gratis marketingtools. En van die laatste zijn er veel te vinden op LinkedIn voor bedrijven. Titel: LinkedIn marketing in 60 minuten Auteur: Martine Meijburg Dit boek is te verkrijgen bij bol.com ... LEES MEER...
Ondernemers bedrijven marketing op een manier die afwijkt van traditionele 'mainstream' marketing. Via een permanente aansturing van hun middelen ontstaan bij hen de doelen geleidelijk aan en worden ze continu aangepast. Bovendien worden marketingmiddelen op een creatieve manier ingezet. Dit boek inspireert dan ook niet alleen starters, maar ook bestaande bedrijven die nieuwe groeipaden willen bewandelen. Titel: Marketing voor ondernemers; Gids voor starters en bedrijven met groeiambities Auteur: Mark Logman Uitgeverij: Maklu ISBN10: 9044128132 ISBN13: 9789044128130 Dit boek is te verkrijgen via bol.com ... LEES MEER...
Boeken over marketing gaan vaak alleen over de indeling van marketingplannen of behandelen marketingplannen slechts in algemene zin. 'Het marketingplan' vormt hierop een uitzondering. Met behulp van een conceptueel model van het marketingplanningsproces leer je hoe je een gedegen marketingplan op kan stellen. Aan de hand van vele voorbeelden word je stap voor stap door het gehele planningsproces geleid. Er is ook aandacht voor de grondbeginselen van marketing, management en marketingstrategieën. Tenslotte is er een apart hoofdstuk gewijd aan het beheren van de implementatie en het meten van je marketingactiviteiten. Hoewel het boek geschreven is voor studenten in het hoger ... LEES MEER...
Met social mediamarketing kun je per minuut informatie over je bedrijf verspreiden. Dit boek helpt je dichter bij je klanten te komen, of je nu een starter,een klein bedrijfje of een grote onderneming bent. Stel vast welke social mediasites je doelgroep het meest aanspreken, ontdek de nichecommunities, ontwikkel je eigen stem en meet je resultaten. Titel: Social media marketing voor Dummies Auteur: Shiv Singh Dit boek is ook te verkrijgen op bol.com ... LEES MEER...
Wil je een nieuw product lanceren? Of wil je bestaande marketingplannen nieuw leven inblazen? Tegenwoordig is het belangrijker dan ooit dat je weet hoe je klanten trekt, hen overhaalt tot een aankoop en ervoor zorgt dat ze terugkomen voor meer! Deze derde editie van Marketing voor Dummies staat vol met alles wat je moet weten om je marketingvaardigheden op een hoger plan te tillen: van internet en zoekmachinemarketing tot guerrillamarketing, virale marketing, merkpositionering en nog veel meer. Titel: Marketing voor Dummies Auteur: Alexander Hiam Dit boek is ook te verkrijgen bij bol.com als paperback en als ebook ... LEES MEER...