
‘Kickstart’: een interview met Jolanda Wicherson over haar boek
“Als ik mijn eigen boek 14 jaar geleden had gehad toen ik startte met mijn bedrijf, had ik het eerste jaar zeker klanten gehad. Dat was bij mij helaas niet het geval. 'Kickstart' geeft structuur en duidelijke focus bij het uitwerken van je plannen. Ik hoop dan ook dat lezers bij het omslaan van de laatste pagina zeggen 'Yes, dank je wel voor alle inspiratie! Ik kan er heerlijk mee uit de voeten. Ik weet nu precies wat ik moet doen.'” Klanten vinden en binden Aan het woord is Jolanda Wicherson, schrijfster van het boek 'Kickstart'. Zij is ondernemerscoach, was ... LEES MEER...

Netwerken. Of het nu online is via een forum of social media of offline bij een borrel of een netwerkevent, het hoort bij je leven als ondernemer. Maar het voelt lang niet altijd als 'makkelijk' of 'vanzelfsprekend'. Terwijl het dat in principe wél is. Lin McDevitt-Pugh schreef er het engelstalige boek 'So You Think You Can't Network' over. So You Think You Can't Network In haar boek laat McDevitt-Pugh zien hoe natuurlijk netwerken eigenlijk is en dat het uitbouwen en inzetten van jouw contacten als hulpbronnen niet moeilijk is. Ze maakt duidelijk hoe waardevol de mensen waarmee je verbonden bent ... LEES MEER...

Ben jij ook zo' n ondernemer die een mooi product of waardevolle dienst aanbiedt, maar te weinig omzet maakt? Heb je geen zin om te 'leuren' en is sales niet jouw ding? Met het boek 'De Nieuwe Weg; in zeven stappen naar meer omzet' helpt Jochum Jarigsma je aan de ondernemersvaardigheden die je nodig hebt om van je bedrijf een commercieel succes te maken. Acquisitie Voor veel ondernemers is acquisitie een onderdeel van het bestaan dat ze het liefst zouden overslaan. Ze zien niet hoeveel invloed ze zelf hebben op het verkoopsucces. Schrijver Jarigsma: “Het moeilijkste is de eerste stap ... LEES MEER...

Op het internet liggen veel kansen te wachten voor jou als ondernemer. Eerste Hulp Bij Online Ondernemen helpt je die kansen te grijpen. Ben je nog niet online? Dan biedt dit boek eerste hulp bij je eerste stappen op het wereldwijde web. Ben je wel actief op internet? Dan helpt dit boek deuren te openen om meer te ondernemen op internet. Aan de hand van praktische informatie en handige tips leer je hoe je geld verdient met je website, beter zichtbaar wordt in zoekmachines en bespaart op kantoorkosten. Titel: Zakelijke doelen bereiken met social media Auteur: Marco Frijlink en Wilco ... LEES MEER...

Het 'Handboek Social' gaat over social business en social media marketing. Het beschrijft de huidige stand van zaken in de wereld van de ontwikkeling van sociale medi ten behoeve van marketing. Vertrouwen, eerlijkheid, integriteit en transparantie zijn op het internet daarbij kernbegrippen. Het boek neemt je mee van strategie, transitie, cultulere impact, sociologie, consumentengedrag naar een praktische social media marketingcampagne. Uitgewerkte cases bieden voorbeelden van social media markering in de praktijk. Je kunt gebruik maken van de eigen, gelijknamige website. Een must voor iedereen die belangstelling heeft voor de ontwikkelingen op het gebied van social media Inhoud 1. Sociologie, sociaal ... LEES MEER...

In 'Get Social in Business' laat Jeanet Bathoorn op haar kenmerkende enthousiaste wijze zien welke mogelijkheden en kansen social media bieden op en in het werk, of je nu werkzaam bent binnen een groot of klein bedrijf, of werkt als zelfstandig ondernemer. Je vindt in dit boek niet alleen heldere en praktische hoofdstukken over het zakelijk gebruik van LinkedIn, Facebook, Twitter en Google+ , maar ook nuttige informatie over minder bekende toepassingen als Foursquare, Pinterest en QR-codes. Verder wijst het je de weg in het gebruik van handige filter- en sorteertools, het starten van een blog en het monitoren van ... LEES MEER...

Acquisitie is niet ieders hobby. En koude acquisitie al helemaal niet. Menig verkoper, ondernemer of zzp er kan zich er pas toe zetten als er echt geen alternatief is. Sommigen beweren zelfs dat `koud bellen een achterhaalde methode is in deze tijd van netwerkborrels en sociale media. Niets is echter minder waar. Terwijl jij je een slag in de rondte netwerkt, zijn je concurrenten bezig waardevolle verkoopgesprekken af te ronden. Telefonische acquisitie is een bijzonder effectieve en efficiënte manier om nieuwe business te genereren. Je kunt het zelfs (schrik niet) leuk gaan vinden! Het is dan wel cruciaal dat je ... LEES MEER...

Koude acquisitie is een ondergeschoven kind. 'Koud, Kouder, Koudst' schudt de ondernemer wakker en laat zien wat koude acquisitie te bieden heeft. Rolf Tempelman en Sander Bennink bundelen hun kennis en praktijkervaring over de meest koude acquisitie die bestaat: het verkopen van een dienstverlening waar geen directe behoefte aan is. Leer de fijne kneepjes van het vak en beoordeel of 'Koud, Kouder, Koudst' past bij jouw persoonlijkheid. Dit boek gaat in op alle facetten die horen bij koude acquisitie. De do’s en dont’s, er staat praktische handreikingen in, praktijkvoorbeelden en tips. Na het lezen heb je een volledig beeld van ... LEES MEER...

Wil je sociale media slim, serieus en succesvol inzetten? Dan is dit boek een absolute aanrader. Sociale media kunnen je zakelijk veel opleveren, als je weet wat je ermee wilt bereiken. Jarno Duursma beschrijft een praktisch stappenplan waarmee je snel een succesvolle sociale media strategie ontwikkelt. Titel: Sociale media strategie in 60 minuten Auteur: Jarno Duursma Dit boek is bij bol.com te verkrijgen als paperback en als ebook ... LEES MEER...

Wel eens gehoord van 'social media' maar heb je geen idee hoe het precies werkt en wat je ermee kunt? Ben je nieuwsgierig en wil je ontdekken hoe je er effectief gebruik van maakt om online te netwerken? Dan heb je het juiste boek te pakken. In Get social+ maak je kennis met online netwerken zoals LinkedIn, Twitter, Facebook en Google+, maar ook met andere mogelijkheden om informatie online met elkaar te delen zoals Flickr, Spotify, Foursquare en Prezi. In sneltreinvaart ben je up-to-date, weet je welke netwerksite en tools geschikt zijn voor jouw doel en kun je direct online ... LEES MEER...

Veel verkopers begaan keer op keer dezelfde zonden: denken dat koude acquisitie niet werkt, hetzelfde doen als de concurrent, in de verkeerde vijver vissen, veel te snel een aanbod doen, de verkeerde vragen stellen, geloven in verkoopfabeltjes en niet leren van je fouten. In 'De zeven zonden van verkopers' staat op een even kleurrijke als toegankelijke manier beschreven hoe je als ondernemer meer kunt verkopen - zonder te blunderen! Iedereen kan nieuwe klanten aantrekken! In dit boek leer je hoe! Titel: De zeven zonden van verkopers; alles wat je moet weten voor succesvolle koude acquisitie Auteur: Michel Hoetmer Dit boek ... LEES MEER...