Waarom Marieke en Nina?
Omdat zij met éindelijk er éindelijk voor zorgen dat je bespaart op al je contracten én er niet meer naar om hoeft te kijken!
Paradepaardje:
éindelijk
Typisch Marieke :
Science and Innovation Management VOETBALLEN! lekker koken Achterhoek php programmeren samenwonen in Utrecht de middelste van 3
Typisch Nina:
Utrechts appartementje International Business Economics VERRE REIZEN oudste van 6 voetballen Amersfoort boeken over persoonlijke ontwikkeling de stad in met vriendinnen
Ze leerden elkaar kennen tijdens hun master in business administration. Daarna werkten ze vaak samen in een coworking space: Nina bouwde websites voor kleine ondernemers en Marieke adviseerde als freelancer bij strategische vraagstukken. Allebei hadden ze affiniteit met cijfertjes en zagen in hun directe omgeving hoe weinig besef mensen vaak hebben van waar zij maandelijks hun geld aan uitgeven. Ze besloten daar samen iets aan te doen!
“We begonnen met trainingen waar we lieten zien welke impact een kopje koffie op het station heeft op jaarbasis. We gaven de deelnemers een to-do-lijst mee om met een paar overstappen jaarlijks zo’n €1000,- te besparen op energie, telecom en verzekeringen. En hoewel men dat interessant vond, werd er niet veel mee gedaan. Wel kregen we vaak de vraag om het vòòr hen te doen: ‘Jullie weten waar je op moet letten, wat de aanbiedingen zijn en wat een goede dekking is.’ Toen we die opmerking diverse keren gehoord hadden, beseften we dat daar een behoefte lag. En zo is onze ontzorgservice ontstaan.”
Besparen en geen omkijken meer
“We startten als Cashwijzer maar hebben inmiddels onze naam veranderd in ‘éindelijk’. Dat is per slot van rekening wat je zegt als je éindelijk klaar bent met je administratie! Maar onze ontzorgservice is hetzelfde gebleven. We analyseren je huidige energiecontracten, je tv- en internetpakketten, de mobiele telefoon en alle verzekeringen. Daarna brengen we in een telefoongesprek je wensen in kaart. Op basis daarvan gaan wij op zoek naar passende producten die vaak goedkoper zijn en een betere dekkingen bieden. We maken een rapport op en als je akkoord gaat met onze voorstellen, regelen wij alles. Wij zeggen oude contracten op, vragen nieuwe aan en pas als alles werkt zijn we klaar. We rekenen daarvoor de helft van de besparing van het eerste jaar, dus het kost je niets extra’s. Daarnaast hebben we een doorlopende ontzorgservice waarbij we elk jaar nieuwe energiecontracten, zorgverzekeringen en mobiele abonnementen voor je regelen.”
Duidelijke focus op doelgroepen
“Momenteel zijn we bezig met het aanbrengen van focus in onze doelgroep. Tot voor kort richtten we ons eigenlijk op iedereen en was het moeilijk om nieuwe klanten te bereiken. We concentreren ons daarom nu op die momenten in het leven waarop je opeens met andere ogen naar je contracten kijkt. Bij bijvoorbeeld een verhuizing, een scheiding of het overlijden van iemand. We helpen expats en immigranten bij het regelen van de belangrijke zaken bij hun aankomst in Nederland. En we hebben een service ontwikkeld voor startende ondernemers. Als je besluit te stoppen in loondienst en zelfstandig te ondernemen, betekent dat in eerste instantie een flinke stap achteruit in inkomsten. Dan is het verstandig om te snijden in de vaste lasten en we helpen om goede keuzes te maken.”
Echt onafhankelijk!
“Wij zijn echt gegarandeerd onafhankelijk en klantgericht. In tegenstelling tot wat het geval is bij tussenpersonen en vergelijkingssites, worden wij niet door leveranciers en verzekeraars betaald, maar door onze klanten. We staan voor een persoonlijke aanpak, waarbij we echt kijken naar de behoeftes die zij hebben. Denkend vanuit onze klanten bieden wij een totaalpakket: we focussen op alle vaste lasten en niet alleen op energie of verzekeringen. En we nemen alle rompslomp van het overstappen uit handen. Lekker makkelijk, toch?!”
Een begrip worden én de markt van binnenuit veranderen
“We willen over 5 jaar een begrip zijn in Nederland. Dat mensen zeggen: ‘Doe jij dat allemaal nog zelf? Waarom laat je dat niet door éindelijk doen?’. We streven er verder naar de markt van binnenuit te veranderen, zodat de markt transparanter, beter en betaalbaarder wordt. Waar niemand meer wegkomt met addertjes onder het gras, er geen stilzwijgende verlenging is, de kwaliteit van diensten verbetert, waar premies verhogen geen zin meer heeft en we massaal weggaan bij de grijze stroom.”
Grote stappen en anders dan verwacht
“We hebben al veel successen en succesjes geboekt. We hebben uit het niks een goed lopend bedrijf opgebouwd, we hebben de AFM-vergunning behaald, honderden tevreden klanten geholpen die onze diensten bijna altijd met een 9 of 10 waarderen vanwege het passende advies dat we geven. En we laten ons niet tegenhouden door kwade tussenpersonen, mensen die zeggen dat het niet kan of concurrenten die ons proberen te kopiëren. Het gaat ons uiteindelijk lukken om de nieuwe standaard te worden in financiële dienstverlening.”
“Maar dat succes was er niet zomaar. We hebben de afgelopen 3 jaar keihard gewerkt, vaak meer dan 60 uur per week. Het idee van ‘vrijheid’ dat iedereen met ondernemerschap associeert, is niet hetzelfde als ‘vrije tijd’. We beseffen nu dat van 9 tot 5 voor een baas werken veel ontspannender is. Maar het werken voelt voor ons niet als een verplichting, het is als bouwen aan onze droom! We hebben al prachtige dingen bereikt en nog steeds zijn er zoveel mogelijkheden, zoveel verbeterpunten en zoveel stappen te zetten. We kunnen nog een heel eind verder groeien!”
Gouden tip
“Ga er niet blindelings vanuit dat er behoefte is aan wat jij gaat bieden. Praat met jouw toekomstige klanten, vraag waar ze tegenaan lopen, waar ze mee zitten. Zo voorkom je een hoop nutteloos werk, onnodige uitgaven en het risico dat je straks met een website en diensten zit waar niemand op zit te wachten. En focus qua doelgroep! Als je iets bent voor iedereen, ben je iets voor niemand. Mensen willen zichzelf herkennen in jouw product. Wees de beste voor één kleine groep en bouw het daarna pas uit. Wees specifiek! Dan heb je impact.”
Prachtig initiatief en dat zeggen we niet alleen, omdat éindelijk Stichting Het Kan Wel! steunt. We zien veel verspilling en vinden dat jammer. Zo jammer dat we éindelijk ook meenemen in een ontwerp voor een nieuw project: verrassing!
Nu maak je ons heel nieuwsgierig naar dat nieuwe project van Stichting Het Kan Wel….