Waarom Nancy?
Omdat Nancy je helpt jezelf te presenteren op een manier die bij jou en je kwaliteiten past!
Paradepaardje:
Be You Imagocoaching
Typisch Nancy:
Arnhem samenwonen MOEDER VAN DOCHTER MARIT EN ZOON CAS hond Whoopi en poes Mickey wandelen in de natuur uiteten met vrienden SOCIAAL persoonlijke ontwikkeling reizen
Jarenlang werkte Nancy voor SIZA, een organisatie die mensen met een beperking helpt. Zij bood ondersteuning op alle vlakken: van het helpen begrijpen van post en het structuur aanbrengen in de dag tot sociaal emotionele ondersteuning. Ze leerde af te gaan op iemands uitstraling om te beoordelen hoe die persoon zich voelt. Nancy voelde steeds meer de behoefte ook aandacht te kunnen besteden aan die buitenkant in haar werk. Dus hakte ze de knoop door, maakte een ommezwaai en ging van start met Be You Imagocoaching.
“Je binnenwereld manifesteert zich ook aan de buitenkant, in dat wat anderen van je zien. Ik weet dat ik mensen kan helpen bij het ontdekken van hun kracht. En belangrijker nog: bij het uitdragen daarvan. Ik help bij het versterken van hun uitstraling, zodat zij zichzelf kunnen laten zien zoals zij zijn. Je zou me een Personal Branding coach kunnen noemen. Want wat ik doe gaat verder dan het geven van kledingadvies. Eerst de diepte in en dan pas naar buiten toe met het juiste beeld.”
Imago en identiteit
Nancy richt zich op ZZP’ers en ondernemingen en helpt hen op de juiste manier zichtbaar te worden. De belangrijkste eerste stap in dat proces is het ontdekken van de eigen identiteit om de juiste klanten aan te trekken. Nancy: “Het op elkaar afstemmen van imago en identiteit is enorm belangrijk. Door de nadruk te leggen op de kwaliteiten die je hebt, kun je jezelf onderscheiden. Ondernemers moeten zich bewust worden dat in hun ‘merk’ een constante factor moet zitten. Alles wat je doet, moet het beeld dat je wilt uitdragen versterken.”
“In grotere organisaties probeer ik een breed draagvlak te creëren op de werkvloer, zodat iedereen zich gehoord en gezien voelt. Vandaaruit kunnen zij aan hun gezamenlijke waarden bouwen en zo hun branding helder maken. Bij mij dus geen leuke buitenkant die niet klopt met de personen of het bedrijf. Mensen prikken daar door heen. Ze voelen dan dat er iets niet klopt. ‘What you see is what you get’. Helderheid dus, zonder verstoringen in de non-verbale communicatie.”
Ervaringen als ondernemer
“Ik geniet er enorm van het allemaal zelf in de hand te hebben, bezig te zijn met iets waar ik goed in ben en het helemaal op mijn manier te doen. Natuurlijk was het in de eerste fase na de start van mijn bedrijf financieel gezien anders dan voorheen. Ik had het geluk dat ik met een regeling kon stoppen bij mijn werkgever. Ik had het UWV dus nog even als buffer en heb verder gebruik gemaakt van mijn spaarpot.”
“Ik had echter niet verwacht dat er zoveel netwerkclubs zijn en dat je in het begin zoveel acquisitie moet plegen. Misschien wat naïef, maar ik dacht dat een goed product automatisch voor klanten zou zorgen. Maar nee, niet meteen, het heeft tijd nodig. Ik ben er trots op dat ik als een echte doorzetter volgehouden heb. En al een hele rits mensen heb geholpen trots op zichzelf te zijn. Ik ben niet meer bang dat mijn plannen voor een eigen onderneming mislukken. Tijd geeft ruimte en nieuwe inzichten.”
Gouden tip!
“Doorzetten, doorzetten en doorzetten! En het allerbelangrijkste is vertrouwen hebben in jezelf. Je mind, je manier van denken kan je met negatieve gedachtes zo ondermijnen op zoveel gebieden. Laat dat niet toe en vertrouw op je eigen kennis, kunde en kwaliteiten.”
Foto Nancy: Janita Sassen