Je zou het bijna vergeten in een tijd waarin online marketing belangrijker lijkt te zijn dan de ‘good old’ off line marketing van je bedrijf. Maar zelf contact leggen met de mensen die geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst is nog altijd een perfecte manier om je onderneming onder de aandacht te brengen. En deelname aan een beurs die jouw doelgroep aantrekt, is dan natuurlijk een uitgelezen kans!
Hoe kun je die kans het beste benutten? Natuurlijk door een goede voorbereiding: je denkt na over de aankleding van je stand, maar ook over de insteek van je presentatie. En natuurlijk wil je ervoor zorgen dat de bezoekers van je stand na afloop van de beurs nog eens aan je bedrijf herinnerd worden. Visitekaartjes liggen daarbij voor de hand, net zoals brochures of folders met meer informatie over je bedrijf en jouw aanbod. Maar het is nog leuker om mensen een klein cadeautje mee te geven na afloop van je kennismakingsgesprek.
Relatiegeschenkjes
Het scala aan relatiegeschenken is enorm. Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het. Kies voor een weggever die past bij je bedrijf of het thema dat je gebruikt tijdens de beurs. Als je je logo of bedrijfsnaam op het geschenkje laat drukken, lrijgt de ontvanger ervan na afloop van de beurs nog een aantal keer je bedrijfsnaam onder ogen.
Tassen bedrukken
Tassen bedrukken is een heel slim marketingidee. Tijdens een beurs kunnen de bezoekers de tasssen gebruiken om niet alleen jouw folders, maar ook die van andere stands in te bewaren. En na de beurs blijft een tas met opdruk een goede aandachtstrekker. De tas kan overal mee naar toe en vergroot zo je bereik en naamsbekendheid. Tassen bedrukken is dus niet alleen een goed idee voor een leuke weggever, maar helpt ook jouw branding!