Diane, waar staat ‘Van te koop naar verkocht’ precies voor? Beginnen de contouren van de merk zich al duidelijk af te tekenen?
“Met ‘Van te koop naar verkocht’ wil ik de verkoper ervan bewust maken dat hij veel meer invloed op de verkoop heeft dan hij denkt. Met als resultaat een betere verkoopprijs en vlotte verkooptermijn. Dat is waar ik het voor doe.”
“Veel mensen volgen het standaard traject van een makelaar, dat is zo herkenbaar en logisch. Maar juist door op te vallen en de dingen anders te doen, haal je meer uit de verkoop. Dat wil ik de mensen graag meegeven. Vanuit mijn omgeving krijg ik terug dat ik mezelf en daarmee mijn bedrijf, tof presenteer: strak, persoonlijk, inhoudelijk en leuk om naar te kijken. Ik ben er niet heel bewust mee bezig om dat op een bepaalde manier te doen, om eerlijk te zijn. Ik ben gewoon mezelf: kritisch, doorstastend en met oog voor detail. Op mijn website vat ik dat samen als ‘een eigenwijze vakidioot die de dingen nèt even op een andere manier bekijkt’. Als je me vraagt wat de contouren van mijn merk zijn, dan zal het dat zijn.”
En wat maakt dat jij enig in je soort bent? Wat is dat beroemde Unique Selling Point van jou?
“Enig in mijn soort, een mooie uitspraak! Mijn producten zijn uniek, het bestond simpelweg niet in Nederland! Het is zo ontzettend leuk om mensen iets van mijn enthousiasme en kennis voor wonen en huizen mee te kunnen geven. Ik bied dan ook 3 verschillende pakketten aan om zo de meeste huizenverkopers te kunnen bereiken. Ieder kiest zijn eigen ‘smaak’: Het stappenplan zonder begeleiding, het stappenplan met begeleiding en een VIP traject voor de verkoper die echt het onderste uit de kan wil halen. Met de laatste doelgroep ga ik op zoek naar de verbeterpunten in het verkooptraject. Meestal vind ik er zeker 25! Zo geef ik de verkoop een boost. Dat kan trouwens ook als ze al een makelaar hebben.”
En spreek je de juiste mensen aan? Krijg je reacties van de doelgroep waar je je opricht?
“Alle huizenverkopers die tijd willen besparen en geld willen verdienen, zijn bij mij aan het goede adres! Ik krijg steeds vaker reacties op mijn posts en berichten. Ik ben nog veel aan het zaaien, maar ik voel dat het de goede kant op gaat. Plaatsing van het Stappenplan ‘Succesvol je huis verkopen’ via Icademy op Bol.com is bijvoorbeeld een mooie mijlpaal.”
Dat is dus een positieve ontwikkeling: je begint in het vizier te komen!
“Absoluut, meer en meer. Ik onderneem allerlei stappen om mijn zichtbaarheid en autoriteit te verhogen. Ik post regelmatig op social media met mijn logo om de herkenbaarheid te vergroten. Zo plaats ik op de zaterdagen een Zinvolle Zaterdagtip; altijd op dezelfde manier voor de herkenning. Ik blog, ik maak Facebook lives, ik heb een podcast. Bekend worden heeft tijd nodig en die tijd geef ik het dan ook.”
“Zelf heb ik natuurlijk ook tijd nodig om te groeien in mijn nieuwe ‘rol’. Daarom ben ik ook gestart met een coach. Zij begeleidt mij om mijn dienst/product nog beter in de markt te zetten. Je kunt houden van wat je doet, maar uiteindelijk gaat het ook om verkopen. Daarin kan ik nog best meer stappen zetten, want ik wil nog veel meer mensen helpen.”
Meer stappen zeg je. Wat zijn dan de stappen die je tot nu toe genomen hebt?
“Ik heb diverse partijen benaderd om het Stappenplan aan een breder publiek aan te kunnen bieden. Zoals gezegd, is het binnenkort via Bol.com te koop. Ik maak mezelf daarnaast voortdurend zo zichtbaar mogelijk. Bijvoorbeeld door het opstarten van een Facebook advertentiecampagne. Er valt op het gebied van marketing nog veel meer te ontdekken, zoals Instagram en Pinterest. Niet alles kan tegelijk, want het gewone werk als taxateur gaat natuurlijk ook gewoon door. Ook wil ik mijn kennis graag op zakelijk vlak delen. Daar heb ik diverse lijntjes voor uitgezet en gesprekken daarover lopen.”
En wat zijn je plannen voor de komende tijd?
“Ik wil mijn zichtbaarheid blijven vergroten en niet alleen online. Online werken is lekker anoniem, maar face to face is ook zo waardevol. Ik ben nu in het stadium dat ik, samen met mijn coach, goed nadenk over welke wegen er nog meer naar Rome leiden.”
“De focus zal de komende periode liggen op het in de praktijk brengen hiervan. Zoveel mogelijk mensen moeten weten dat als ze een huis te koop hebben staan of willen verkopen, ze tijd kunnen besparen en geld kunnen verdienen. Simpelweg door gebruik te maken van mijn ervaring en het Stappenplan te volgen of me in te schakelen als de verkoop niet loopt!”