Annemiek, je vertelde ons in je eerste aflevering dat je van plan was volop aandacht te besteden aan de zichtbaarheid van Party Fours. Vertel, is dat gelukt?
“Ja, absoluut! Ik heb in mijn omgeving overal visitekaartjes en flyers neergelegd. Foto’s van wat ik klaarmaakte gepost op social media. En netwerkbijeenkomsten bezocht. Dat was in het begin enorm spannend, maar ik durf mijzelf nu meer te laten zien. De contacten met mede-ondernemers zijn inspirerend en geven de kans om iets voor elkaar te betekenen. Nu sta ik er open in en niet meer afwachtend. Ik ben zelfverzekerder geworden, voel me niet meer klein ten opzichte van anderen. En de ontmoetingen zie ik als uitdagingen, als kansen.”
“Natuurlijk wil ik altijd meer en sneller, dat komt voort uit mijn ongeduld. Maar ik weet ook dat dat niet reëel is. Alles heeft tijd nodig. Daar moet ik gewoon met regelmaat bij stil staan! Als ik dat doe, ben ik tevreden over wat ik tot nu toe gedaan en bereikt heb. Mijn stappen om zichtbaarder te worden, beginnen vruchten af te werpen!”
Vruchten in de betekenis van concrete opdrachten waar je met Party Fours voor gevraagd wordt?
“Inderdaad, wat dat betreft mag ik echt niet klagen! Ik heb een high tea georganiseerd en kreeg vlak daarna twee opdrachten via een collega-cateraar. Zij was niet in de gelegenheid om deze klanten te helpen en heeft mij bij hen aanbevolen. Ik heb op een Koningsdag- en op een Ladies only-event gestaan met mijn lekkernijen. En een paar dagen na het Ladies only-event belde een onderneemster mij die daar ook stond en laaiend enthousiast was over mijn cheesecake. Zij gaf in haar modezaak een modeshow en benaderde diverse mensen voor extra publiciteit. Of ik ook wilde komen? Natuurlijk, zij wat extra publiciteit en ik mijn verkoop.”
“Ik krijg ook steeds vaker opdrachten binnen via mijn eigen netwerk. Opeens de vraag of ik ook een picknick kan verzorgen. Met iemand die gaat stuiteren van mijn voorstel omdat ik precies aanvoel wat zij graag wil. Dat zijn ontwikkelingen waar ik blij van word! En het mooie is dat het allemaal klanten zijn die ik tot mijn doelgroep reken.”
Dat is fantastisch!! Denk je dat ze naar je toe komen omdat ze zich herkennen in waar jij met het merk ‘Party Fours’ voor staat?
“Ik denk dat het te vroeg is om Party Fours al een merk te kunnen noemen. Dat wil niet zeggen dat ik niet hard werk om de merkwaarden die ik voor ogen heb, continu over te brengen. Party Fours staat voor originaliteit: originele gebakjes en hapjes voor jouw feest. Homemade, gemaakt met steeds meer streekproducten. Beleving ook: ik denk mee met de wensen van mijn klanten en wil voor een totaalbeleving zorgen. Of het nu gaat om een verjaardag, babyshower, bruiloft, receptie, high tea of picknick: ik kom met een passend voorstel. En daarmee neem ik mijn klant het geregel uit handen.”
“De mensen die tot nu toe bij mij aanklopten, komen uit de doelgroep waar ik me op richt. Mensen die zich aangetrokken voelen tot goede en unieke producten van kwaliteit. Mensen die meer willen dan de standaard kaas en worst van de meeste andere cateraars. Tweeverdieners met een modaal tot bovenmodaal inkomen die vanwege hun werk en drukke sociaal leven geen tijd hebben om zelf de boodschappen te doen voor een feest. Maar wel op zoek zijn naar iets origineels en unieks. En dat kan ik hen met Party Fours bieden. Laat mij het lekkers op jouw feest regelen, en ga zelf lekker genieten!”
Je vertelde dat je droomt van een theehuis in het bos is. Past dat nog steeds bij je plannen met Party Fours.
“Dat blijft mijn ultieme droom. Maar er zijn nog wat tussenstappen te nemen voordat het zover is. Sinds een paar weken ben ik bezig met het uitdenken van ideeën om mijn catering van zoete en hartige hapjes uit te breiden naar een feestcatering. Dus een compleet concept met het verzorgen van drank, tent, tafels en stoelen erbij. Een warm en koud buffet of een sweet table. Het zal nog tijd kosten om het helemaal op poten te hebbem, maar dat is geen probleem. Elke uitdaging is er één!”
En op welke manieren wil je de komende tijd verder aan je bedrijf werken?
“Naast het uitwerken van mijn plannen voor de feestcatering, wil ik onderzoeken waar mijn doelgroep echt behoefte aan heeft en daar op inspelen. En zichtbaarheid blijft een hot item. Nog meer flyeren, nog meer netwerken, een kortingactie bedenken voor klanten die andere klanten aambrengen. Ik denk er over proeverijen te organiseren als ik meer bekendheid heb. En als ik de stap durf te nemen, wil ik met een borrelschaal bij bedrijven langs gaan om daar te laten proeven wat Party Fours te bieden heeft voor een geslaagd feest!”