Waarom Marsjo?
Omdat Marsjo een oude Italiaanse traditie in een Nederlands design steekt, zo een nieuw en succesvol product lanceert en alleen dit gelukshemdje in één maat en in één kleur verkoopt in haar webshop.
Paradepaardje
Babygoodluck.com
Typisch Marsjo
Reizen Strandwandelingen met hond Doesjka MAASTRICHT Mode en design aangeboren handelsgeest BRUSSEL Oog voor detail AMSTERDAM Textiel
Jobhoppen en communicatie-advies
“Na jaren jobhoppen op zoek naar nieuwe uitdagingen, besloot ik 18 jaar geleden dat het tijd was om mijn eigen vrijheid te creëen. Mijn marketing- en communicatie adviesbureau bleek een schot in de roos: ik startte in de booming telecom business. Er moesten nog antennes op daken gebouwd worden zodat er mobiele dekking was en we daadwerkelijk mobiel konden bellen. Het was hard werken, maar met enorm veel plezier. Daarna rolde ik als vanzelf van de ene opdracht in de ander en mijn huidige klantenkring is groot en gerenommeerd: Amsterdam Airport Schiphol, Heineken Nederland, Nationale Postcode Loterij, KPN, Nokia, Hewlett Packard.”
Gat in de markt
“Mijn ouders hadden een textielwinkel en na het overlijden van mijn vader dacht ik vaak aan zijn woorden: ‘Je hebt een handelsgeest’. Meer zei hij nooit, maar het was voldoende om me te triggeren. Ik dacht na over ‘hét gat in de markt’, maar ik miste een geluksgevoel bij mijn ideeën. Tot ik van een vriendin een “Camicia della Fortuna”, een gelukshemdje, kreeg om cadeau te doen aan mijn pasgeboren neefje. Een mooi symbolisch cadeau volgens Italiaanse traditie. Een pasgeborene draagt het gelukshemdje en de moeder bewaart het daarna voor een leven lang geluk. Mijn zus was er meteen ondersteboven van, maar vertelde me wel dat ze het een vrij klassiek hemdje vond. Maanden later, tijdens een slapeloze nacht, viel het kwartje: een Camicia della Fortuna, maar dan van nu. Niet klassiek, wel sereen. En absoluut gemaakt in Nederland. Dat vond ik misschien nog wel het belangrijkste. Dutch design. De zoektocht begon.”
Geen concessies
“Diezelfde nacht nog heb ik de bedrijfsnaam Babygoodluck.com vastgelegd. Vervolgens heb ik een design gemaakt en contact gezocht met naaiateliers in Nederland. Het eerste telefoontje was raak: maatschappelijk verantwoord en nog in Amsterdam ook. Met zeer aardige mensen, Greg en Cora, die meteen heel enthousiast waren. De eerste stap was gezet, maar het kostte nog maanden voorbereiding eer het hemdje en de shop erom heen was zoals ik voor ogen had. Ik zocht stof, lint en zelfs draad eigenhandig bij elkaar. Speurde lang naar het juiste font voor de website en kwam uiteindelijk bij een kunstenares in New York uit. Huurde een designer en een webbouwer in om de site helemaal naar mijn wens te maken, nadat de templatewebshop die ik maakte, te veel leek op andere webshops. Ik koos baby Luka uit als model voor Babygoodluck en toen bleek dat dit de dochter was van iemand die mijn vader goed kende, was voor mij de cirkel rond. Ik ben er trots op dat ik geen concessies heb gedaan aan het concept en de uitvoering van mijn plannen met Babygoodluck en op mijn gevoel heb vertrouwd.”
Eén artikel, that’s it!
“Het is voor mij belangrijk om in het geweld van alle hippe, schreeuwende kleuren voor babykleding terug te grijpen naar sereen wit. Dat is in mijn ogen synoniem voor rust en reinheid. Verder vind ik dat het heel duidelijk moet zijn wat je bij Babygoodluck.com kunt kopen: een gelukshemdje, één artikel, één maat, één kleur. Eenvoudig en volgens mij absoluut uniek in webshopland. Een spannende basis, starten met slechts één product? Misschien, maar ik lever wereldwijd en Babygoodluck.com is de enige in Nederland die een product op deze manier aanbiedt. Ik hoop dat ik over 5 jaar kan leven van de site. Ik lever nu in Australië, Canada en veel Europese landen, met name België en Engeland. De aantallen zijn nu nog te klein om te werken met distributeurs. Maar wie weet!”
Bewaarbox
“Momenteel ben ik aan het onderzoeken in hoeverre we producten kunnen ontwikkelen om de Babygoodluck-hemdjes in te bewaren. Er is duidelijk vraag naar, veelal bij bedrijven die vaak iets dieper in buidel kunnen tasten. Ik denk nu aan een mooie transparante bewaarbox. Dat zal niet goedkoop zijn, maar het is wel een prachtige manier om het hemdje te bewaren. Een box die je kunt laten graferen met de naam van de baby en/of de geboortedatum. Die je eventueel ook kunt ophangen als lijst. Dat vinden mensen mooi.”
24/7 economie
“Mijn ervaringen als onderneemster komen grotendeels overeen met de verwachtingen die ik ervan had. In deze 24/7-economie staat de business nooit stil, en dus mijn hoofd en handen ook niet. Een online-winkel is altijd open en er moet dus altijd op tijd geleverd worden. Ik ben geen grote jongen zoas bol of een postorderbedrijf die binnen 1 dag kunnen leveren. En ik ben erg afhankelijk van een partij als PostNL. Ik zorg er wel voor dat ik binnen een paar uur via mail laat weten dat een Babygoodluck gelukshemdje gereed is gemaakt voor verzending. Al of niet met een kaartje met persoonlijke boodschap.”
Gouden tip
‘Ondernemen is DOEN. En durven doen. In mijn omgeving hoor ik heel vaak: ‘Ik zou wel iets voor mezelf willen beginnen, maar…..’, Zo kom je er niet. Als je iets echt wilt, ga er dan voor en je zult succes hebben. Ik geloof er heilig in dat je je hart moet volgen voor geluk en succes. Als je een plan hebt, visualiseer dit dan. Ga langs bij de Kamer van Koophandel en schrijf je in. Dat dwingt je om je idee handen en voeten te geven! Maar met passie alleen kom je er niet. Je zult ook gedegen en tot in details een plan moeten maken van wat je wilt en met wie. Toets je concept regelmatig in je (professionele) omgeving. En daarna vooral doorzetten en blijven geloven in jezelf.’