Calimeromarketing is na het eerste verschijnen in 2004 uitgegroeid tot een begrip bij zzp’ers en ondernemers in het MKB. Na de beststellers Calimeromarketing en Calimeromarketing 2.0 uit 2009 leven we inmiddels in de 3.0-netwerkeconomie. Een tijd die slimme ondernemers enorme kansen biedt. Maar ook een tijd waarin internet steeds belangrijker is geworden in de strijd om de klant. Voor wie wil weten hoe je met eenvoudige marketing en met een Calimerobudget, ervoor zorgt dat klanten zelf bedenken dat ze juist met jouw bedrijf zaken willen doen, schreef Karen Romme daarom Calimeromarketing 3.0.
Calimeromarketing = uitgaan van je eigen kracht
Net als bij de eerdere uitgaven laat Karen Romme zien waar marketing echt om draait: uitgaan van je eigen kracht. Calimeromarketing biedt je handvatten om een marketingstrategie te ontwikkelen die dicht bij jezelf staat, waarin je eigen persoonlijkheid het belangrijkste marketinginstrument is én waarin je als ondernemer je persoonlijkheid effectief inzet met een optimale mix van on- en offline activiteiten. Zonder ingewikkelde marketingstrategieën of enorme budgetten. Wars van moeilijke theorieën en ingewikkelde modellen. In tegendeel: Calimeromarketing is heel pragmatisch en meteen in de praktijk te brengen.
Personal branding
Met drie uitgangspunten over de voordelen van op kleine schaal ondernemen en vijf basisprincipes over de keuzes die je maakt als basis, legt Romme je uit hoe jij een ‘vuurtoren’ kan worden in jouw vakgebied zodat jouw ideale klant als vanzelf naar jou toe komt. Aan de hand van tien spelregels laat ze zien welke stappen jij als ondernemer moet nemen om zover te komen. Elke spelregel wordt in een apart hoofdstuk uitgelegd, inclusief tips gebaseerd op haar ervaringen en vragen die je helpen bij het bepalen van jouw Calimerostrategie. Welke keuzes moet je bijvoorbeeld maken als ondernemer, hoe kies je de marketingmiddelen die bij je passen? Hoe ga je om met bestaande klanten en hoe bouw je je netwerk uit? Hoe verkondig je je boodschap en vraag je om aandacht en hoe zorg je ervoor dat je online goed te vinden bent?
Onmisbaar in je boekenkast!
Het grote pluspunt van dit marketingboek is dat je geen basiskennis van marketing hoeft te hebben om alles direct in de praktijk toe te passen. Het is een ‘doe-boek’, onderbouwd met theorie en ervaringsverhalen, dat uitnodigt om aan je eigen vuurtoren te bouwen. En mocht je dat willen, helpt het zelfs bij het schrijven van je eigen Calimeromarketingplan. Met uitzondering van het spelregel 1, begint elk spelregelhoofdstuk met een inleiding over hoe je de spelregel kunt gebruiken om een plan te maken dat helemaal op het lijf van jou en je onderneming geschreven is. Als je voor je zelf wil beginnen of je eigen pogingen om klanten te werven eens onder de loep wil leggen, dan is dit boek absoluut onmisbaar!
Titel: Calimeromarketing 3.0, de slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb
Auteur: Karen Romme
ISBN: 9789055949175
Dit boek is te verkrijgen via bol.com