“Als ik mijn eigen boek 14 jaar geleden had gehad toen ik startte met mijn bedrijf, had ik het eerste jaar zeker klanten gehad. Dat was bij mij helaas niet het geval. ‘Kickstart’ geeft structuur en duidelijke focus bij het uitwerken van je plannen. Ik hoop dan ook dat lezers bij het omslaan van de laatste pagina zeggen ‘Yes, dank je wel voor alle inspiratie! Ik kan er heerlijk mee uit de voeten. Ik weet nu precies wat ik moet doen.’”
Klanten vinden en binden
Aan het woord is Jolanda Wicherson, schrijfster van het boek ‘Kickstart’. Zij is ondernemerscoach, was Zakenvrouw van Flevoland in 2015 en ondersteunt overwegend vrouwen die qua ondernemerservaring variëren van ‘net gestart’ tot 5 jaar. Binnenkort verschijnt haar boek dat ondernemers door de eerste vijf jaar van hun ondernemerschap heenloodst. Het centrale thema is ‘klanten vinden en binden’.
Kickstart
“Ondernemen is een prachtig vehikel om datgene wat jou werkelijk drijft in de wereld te zetten, om je missie vorm te geven en om te voorzien in je eigen inkomen. In ‘Kickstart’ combineer ik een heel praktisch ondernemersverhaal en dito tips. Het helpt je door alle belangrijke ontwikkelingsfases van van je bedrijf heen. Ik besteed daarbij aandacht aan de emoties waar je mee te maken krijgt tijdens het ondernemen. Belemmerende gedachten als ‘help, ik kan niet kiezen’, ‘Ik kan niet schrijven’, ‘Ik vind het spannend om mezelf te laten zien’. Diverse auteurs en specialisten komen aan het woord met tips en advies om je te helpen bij het omgaan met die gedachten.”
Praktisch naslagwerk!
Jolanda geeft in ‘Kickstart’ een totaaloverzicht van bekende technieken die je kunt gebruiken om je bedrijf sterk neer te zetten en zichtbaarder te worden voor je klanten. Ze helpt je zicht te verkrijgen op jezelf en je kernwaarden en helpt je je ideale klant te benoemen. Ze geeft je hulp om concrete doelen te stellen en je aanbod te beschrijven. Daarnaast geeft ze je inzicht in de onderwerpen waarover je kunt communiceren en praat ze je bij over online marketing. In het boek vind je handvatten voor je website, je nieuwsbrief, je blog en je social media en tips voor het schrijven van persberichten en advertorials. Je leert hoe je moet netwerken en hoe jezelf het best kunt presenteren.
Kortom, ‘Kickstart’ is een praktisch en goed leesbaar boek. Een soort van naslagwerk zelfs dat je ondersteuning biedt om je echt als expert op de kaart te zetten. Een aanrader dus voor idereen die overweegt om te starten met ondernemen en iedere ondernemer die grote stappen vooruit wil maken met haar bedrijf.
Speciale lanceeraanbieding voor jou van Jolanda
Denk jij dat het boek ‘Kickstart; Klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming’ jou heel goed van pas zou kunnen komen? Laat het ons dan weten vòòr 2 juni a.s. met een mailtje, een berichtje via één van onze social media kanalen of een reactie onder dit artikel. Namens Jolanda verloten we een exemplaar van het boek.
Wil je gewoon niet zolang wachten en het boek zo gauw mogelijk in huis hebben? Reserveer of koop het dan alvast!
Titel: Geef je bedrijf een kickstart; Klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming
Auteur: Jolanda Wicherson
Dit boek is ook te verkrijgen bij bol.com
Oh Jolanda ! Zichtbaarder worden voor mijn klanten !
Ik ben hoedenontwerpster en -maakster en hoewel ik dus (letterlijk) vrouwen help met kop en schouders boven de massa uit te steken, vind ik het moeilijk om voldoende zichtbaar te zijn voor mijn klanten. Een nogal selecte groep klanten natuurlijk.
Goed advies zou heel welkom zijn !