Waarom Karlijn?
Omdat Karlijn samen met haar partners Evelyn en Dionne via heel originele concepten merken met moeilijk bereikbare doelgroepen in contact brengt
Paradepaardje:
Friends of the Brands
Typisch Karlijn:
Connecting Agency Journalist FORMER GOODIE BAG GIRL Media & Cultuur LIFE STYLE EXPERT Yoga Party girl #1
Goodiebag Girl
“Voordat we met Goodiebag Girl, de voorloper van Friends of the Brands, begonnen, studeerde ik Media & Cultuur in Amsterdam. Ik had daarnaast diverse bijbaantjes in de horeca, was een seizoen redactielid voor ‘Bij ons in de PC ‘ en werkte als freelance journalist. Door mijn werk als journalist werd ik voor veel feestjes en perslanceringen uitgenodigd. De goodiebags die gasten aan het eind van zo’n event meekregen waren toentertijd niet op het niveau waarop ik ze graag zag. Het was dus de keus: of ik ga er nog járen over zeuren of we gaan er een business van maken. Het werd dat laatste.”
Veel meer dan een goodiebagbedrijf
“En nu, zo’n vijf jaar later is ons bedrijf uitgegroeid tot veel meer dan enkel een goodiebagbedrijf. Afgelopen april hebben we daarom onze bedrijfsnaam veranderd in Friends of the Brands. Deze naam past bij de nieuwe marktpositie die we langzamerhand hebben ingenomen: we presenteren ons momenteel als ‘connecting agency’. We hebben de afgelopen jaren een groot netwerk opgebouwd, bestaande uit bekende Nederlanders, journalisten, bloggers, topondernemers en socialites. Friends of the Brands verbindt merken aan deze vaak lastig bereikbare, maar zeer interessante doelgroepen. Dat kan via een goodiebag, maar ook via eigen event-formats als The Gift Suite of Like My Brand waar merken en bijzondere doelgroepen op een originele en laagdrempelige manier aan elkaar gekoppeld worden. Verder zetten we publicity trajecten uit en organiseren we (pers)events in opdracht van derden.”
Events over de grenzen heen
“The Gift Suite en Like My Brand willen we verder uitrollen in het buitenland. Ik hoop dat we over vijf jaar in Europa zijn doorgebroken met onze event-formats. De eerste stappen hebben we al genomen op weg naar dat doel: op dit moment zijn we druk met het franchisen van onze Gift Suite naar België. Spannend om in een vreemd land te ondernemen. Afgelopen maand hebben we de eerste Gift Suite-editie in Antwerpen georganiseerd. Hotel De Witte Lelie hadden we afgehuurd en samen met onze Vlaamse business partner heel bekend België op de been gekregen. Het was een groot succes! En nu gaan we verder: voor volgend jaar staan Engeland en Duitsland op de kalender.”
Goed doel
“We hebben verder het plan om een stichting op zetten om iets goeds terug te doen. Onze goodiebag-business leent zich daar uiteraard perfect voor. We zijn aan het kijken tot welk goed doel we ons aangetrokken voelen om daar een overwogen en authentieke keus in te maken.”
Ondernemerservaring
“Ik heb geen spijt gehad van mijn beslissing om te starten met ondernemen via Goodiebag Girl en nu dus Friends of the Brands. Het ondernemerschap brengt steeds leuke en minder leuke nieuwe dingen met zich mee. Het is telkens angsten overwinnen en dat maakt mij uiteindelijk sterker. Het samenwerken met mijn compagnons maakt het ondernemen leuk. We hebben dingen op gezet waarvan ik weet dat ze in mijn eentje niet gelukt waren. We zijn onderling heel divers en we hebben regelmatig meningsverschillen met z’n drieën. Maar zelfs tijdens onze discussies houden we altijd de groei van Friends of the Brands voor ogen. Die discussies stuwen het bedrijf uiteindelijk naar grotere hoogte. Daar ben ik trots op. En ik vind het geweldig dat we de afgelopen tijd genoeg werk hebben kunnen creëren om ons enthousiaste team een salaris te betalen.”
Gouden tip
‘Een netjes verzorgd en in het oog springend visitekaartje is een must voor een startende onderneming. Zeker in de lifestyle branch willen mensen visueel geprikkeld worden. Niemand hoeft te weten dat je de eerste paar maanden op een zolderkamertje doorbrengt omdat je nog geen kantoor kunt betalen. Zolang je visitekaartje succes uitstraalt, kom je er mee weg.’