Waarom Judith en Anouk?
Omdat zij een online bookingstool bedachten, waarmee je direct online een congresruimte of vergaderzaal en hotels voor groepen kunt reserveren, waar ook ter wereld.
Paradepaardje:
Meetingselect
Typisch Judith:
moeder van 2 dochters Reizen LEUSDEN getrouwd met Bert Zeilen FOODY hotelschool
Typisch Anouk:
AMSTERDAM hotellerie moeder van zoon getrouwd met Pepijn Zandvoort aan Zee bij lekker weer STRAND
Vergaderzalen, congresruimtes en groepsboekingen
‘Je staat er niet zo gauw bij stil, maar wanneer je een ruimte wil reserveren voor een congres of een vergaderzaal, gaat veel tijd verloren met het opvragen van offertes, het apart mailen van de wensen die je hebt en met het vergelijken van alles wat je krijgt toegestuurd. We werkten als collega’s samen op de Sales Afdeling van een grote internationale hotelketen en merkten dat de boekers van de ruimtes het plezierig vinden bij boekingen zelf contact te houden voor vragen of wijzigingen. Daarnaast zagen wij een enorme behoefte bij bedrijven om meer inzicht en sturing te geven aan hun Meeting & Hotel beleid. Ook in het kader van calamiteiten: ze willen weten waar hun reizigers zich bevinden!’
Een business trip als duwtje in de rug
‘Ons idee was om al deze wensen te combineren in één online meeting & hotel booking tool. Sites waar je individuele hotelkamers kon reserveren bestonden al, waarom dan geen online oplossing bieden om online hotels voor groepen, congresruimtes en vergaderzalen te reserveren? Ons ondernemersidee werd bevestigd door ervaringen tijdens een business trip naar New York. In de USA waren er al sites waar men online vergaderzalen en groepen kon boeken. Terug in Nederland zijn we samen aan tafel gaan zitten om ons business plan te schrijven om bovenstaande wensen te combineren. De bank die we om financiële steun vroegen was enthousiast en voordat we het wisten kregen we het maximale investeringsbudget om te starten.’
Fair zaken doen, transparantie en de voordelen van de crisis
‘En vanaf dat moment, afgelopen 31 mei precies negen jaar geleden, is het heel snel gegaan. Fair zaken doen en het voeren van een helder en transparant beleid naar onze klanten en naar de hoteliers staat bij ons voorop. En dat heeft geholpen bij die snelle groei. Daarnaast heeft de economische crisis ons, hoe gek het ook klinkt, achteraf gezien vooruit geholpen. De eerste jaren van Meetingselect waren best pittig, maar omdat we organisaties hielpen bij het inzichtelijk maken van de externe vergaderkosten en het besparen daarop, zijn we daar sterk uitgekomen.’
Grote database met offline persoonlijk contact
‘Meetingselect heeft nu een database met 500.000 vergaderzalen en ruim 100.000 hotels wereldwijd. Via de site kun je direct en kosteloos alle locaties van je keuze selecteren en online een reservering maken voor een meeting of een hotel. Je lift dan tegelijkertijd mee op de kortingsafspraken en annuleringsvoorwaarden die wij hebben afgesproken met de locaties.’
‘De kracht van ons bedrijf is dat wij de beste technologie combineren met klantgerichte dienstverlening. We hadden bij de start het idee een echt online bedrijf te runnen. De ervaring heeft ons geleerd dat de combinatie van online met persoonlijke service veel beter is. Ondanks de digitalisering van het werk, houden sommige boekers van persoonlijk contact. Ons team met ervaren hotel & meetingexperts biedt boekers daarom niet alleen ontzorging maar ook inspiratie aan. Ze denken mee bij alles wat bij een vergadering of congres komt kijken. Ze helpen met input voor teambuildingsessies, het vinden van sprekers tijdens congressen en met tips over de meest geschikte locatie voor de bijeenkomst. Hierdoor zijn wij naast het online platform voor bedrijven, ook voor velen hun preferred Meeting & Hotel Agency.’
Medewerkers belangrijk voor succes
‘Ons team van medewerkers is ons verlengstuk, behartigt onze belangen elke dag weer opnieuw en heeft bijgedragen aan ons succes. Succes gaat tenslotte niet alleen over de hoogte, maar ook hoe en met wie je daar samen aan wilt komen! We willen met Meetingselect de beste meeting & hotel partner zijn én blijven voor onze opdrachtgevers. Niet alleen in Europa, maar ook in andere delen van de wereld. Verder internationaal uitgroeien is daarom een belangrijk topic voor ons op dit moment. En een team waarop je kunt vertrouwen is daarbij heel belangrijk!’
Me-time: een uitdaging!
‘Het ondernemerschap ligt ons beiden goed. Het is een mooie uitdaging om zelf verantwoordelijk te zijn voor je eigen succes. Maar het is ook een uitdaging om die toch ook belangrijke ‘me-time’ in te plannen. We hebben allebei een gezin waar we graag onze tijd mee doorbrengen. En daardoor schiet de tijd voor onszelf er snel bij in. Maar we zijn dankbaar voor alle mensen die ons zakelijk succes mogelijk hebben gemaakt. Niet alleen klanten en collega’s, maar vooral echtgenoten, familie en vrienden!’
Gouden tip
‘Zorg dat je een net zo’n gedreven en enthousiaste vrouwelijke compagnon vindt als wij zodat je het samen kunt doen. Het is echt heel fijn om te kunnen delen en te sparren. Veel mensen dromen ervan, maar durven niet te starten met ondernemen. Het maakt niet uit wat anderen zeggen of denken. Jij hebt vertrouwen in jouw idee, dus jij maakt het waar. Ren je droom achterna en make it happen.’
Cadeautje voor jou als lezer van vrouwen-ondernemen.nl!
Judith en Anouk: “Maak het jezelf makkelijk. Probeer ons uit en boek een meeting of hotel op www.meetingselect.com. Met iedere definitieve boeking ontvang je van ons een Rituals presentje. Deze aanbieding loopt tot 31 augustus 2016.”