Het houden van je elevatorpitch voor publiek of een stukje daarvan als antwoord op de vraag “Wat doe jij?” is dè kans om jezelf en je ideeën overtuigend naar voren te brengen. Helaas is de elevator pitch ook meteen de moeilijkste vorm van presenteren. Je hebt slechts 1 minuut de tijd om te vertellen wie je bent, wat je doet, voor wie, waarom en wat jouw toegevoegde waarde is. Je moet dat op een boeiende en overtuigende manier doen zodat jouw verhaal blijft plakken én nieuwsgierig maakt.
Voorbereiden van jouw pitch
Bij het voorbereiden van jouw pitch zijn er vier belangrijke elementen waarover je na moet denken: je publiek, je doel, de inhoud en de vorm. Deze vier bouwstenen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Joke vertelt in haar video hoe!
Joke Norendaal heeft een videoserie gemaakt om je te helpen bij het ontwikkelen van jouw ijzersterke pitch. Vanaf nu verschijnt er elke maand een nieuwe aflevering op vrouwen-ondernemen.nl. Wil je echter niet zo lang wachten en meteen doorpakken met jouw pitch, dan vind je hier de volgende afleveringen.