Waarom Melissa en Sharon?
Omdat zij met hun bureau al ruim 15 jaar zorgen voor de on- en offline zichtbaarheid van mooie merken
Paradepaardje
MOOI the agency
Typisch Sharon
Samen met Max en dochters Valerie en Aimée – Amsterdam – gek op de stad – internationale keuken – creative musea en exposities – fotografie – familie en vrienden – reizen – Zwitserland – exotische landen – avonturen en andere culturen beleven
Typisch Melissa
Partner Vincent, zoon Olivier en dochter Kate – waterrijk Woubrugge – strand is happy place – suppen, varen, wakeboarden – Meer van Genève – Wijk aan Zee – skiën en snowboarden – gezonde body, mind, & soul – leergierig – lezen en podcasts – reizen maakt je rijker
In een drukkere wereld is er meer en meer behoefte aan rust en ontspanning. Dat zorgde de afgelopen jaren voor een steeds professioneler wordende wellness branche. Melissa Slotemaker en Sharon van Eeghen – Rosier zagen die groei van tevoren al aankomen. En zagen ook de raakvlakken die beauty en wellness delen met fashion, de branche waarin zij allebei werkten. Ze besloten hun kennis en ervaringen te bundelen in een PR agency.
Met veel succes: al 15 jaar verbinden zij nationale en internationale merken als Hunkemöller, Etos, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier, Clinique, KIKO Milano en Sissy-Boy met hun klanten. Van een PR agency ontwikkelden zij hun bedrijf naar een full service communication agency met meer data driven online services zoals influencer marketing en social media.
“Wij zijn gestart zonder uitgebreide business plannen te schrijven. We deden gewoon wat we leuk vonden. Maar dat is nu wel anders: we kijken naar de toekomst en denken goed na over hoe we MOOI nog beter kunnen positioneren en welke partners daar eventueel bij passen.”
Van PR tot influencer marketing, social media campagnes en events
“Tegenwoordig creëren en implementeren we naast PR-plannen ook content strategieën, engaging influencer campagnes en creatieve evenementen. We hebben alle kennis en expertise in huis om merken te verbinden met de juiste doelgroep. Ons team bestaat uit PR-, influencer-, event- en social media experts, die weten hoe ze merken online en offline zichtbaar maken. Stuk voor stuk gedreven professionals met een passie voor beauty, fashion & lifestyle, die alle internationale mode- en beautytrends op de voet volgen.”
De kracht van MOOI
“Maar er is meer dan dat. De kracht van MOOI zit ook in ons netwerk dat we hebben opgebouwd en dagelijks zorgvuldig onderhouden. Wij kennen het medialandschap goed en weten voor welke editors en influencers bepaalde merken en producten relevant zijn, omdat we een persoonlijke band met hen hebben. Daarnaast zijn we altijd drie stappen vooruit: we zijn die data-driven front runners die nieuwe channels omarmen en effectief weten in te zetten.”
De beauty- en wellnessbranches zijn creatieve en innovatieve werelden die snel veranderen
“De beauty- en wellnessbranches zijn creatieve en innovatieve werelden die snel veranderen. Het is enorm dynamisch om erin te werken: geen week ziet er hetzelfde uit. Innoveren en vernieuwen is echt een must: je kunt als agency niet stil blijven staan in de commerciële wereld waar ons bedrijf zich in bevindt.”
MOOI Content Studio
Altijd bedacht op nieuwe mogelijkheden, zagen Melissa en Sharon dit jaar een kans voor het creëren van social media content voor de kanalen van merken in hun portfolio. Zij lanceerden daarom de MOOI Content Studio. Zij ontwikkelen daarmee foto’s, video’s en reels met impact voor Instagram, Youtube, TikTok, Snapchat, Facebook en websites.
“Ondernemen is topsport. Het is geen korte sprint die je loopt. Het is een marathon om een gezond en succesvol bedrijf te runnen. En jij bent degene die daar invloed op heeft. Het vraagt enorm veel toewijding, discipline en hard werk. Maar hoe langer je het doet, hoe beter je er in wordt. Met de jaren groei je als persoon en zo groeit je bedrijf ook met je mee.”
Ondernemen is topsport. Het is geen korte sprint die je loopt. Het is een marathon om een gezond en succesvol bedrijf te runnen
“Naast de lancering van de Content Studio, kijken we nu bijvoorbeeld ook naar een ander projectmanagement systeem zodat we campagnes goed kunnen monitoren en analyseren voor onze klanten. En na Corona neemt de vraag naar Health PR en -campagnes toe. Het is fijn om een bijdrage te kunnen leveren Nederland gezonder en bewuster te maken.”
Diversiteit
Maar dat is niet de enige manier waarop Melissa en Sharon hun steentje bijdragen aan een betere wereld. Diversiteit staat bij MOOI hoog in het vaandel. “Het is een thema dat wij als agency belangrijk vinden. En dat is al jaren terug te zien in de campagnes die we voeren en de partners met wie we samenwerken. Die diversiteit dragen we ook zelf uit in onze huisstijl en in onze agency. Binnen ons team omarmen wij diverse achtergronden. En dat werkt heel goed en fijn samen. Onze bedrijfscultuur is open minded, waardoor iedereen zich welkom voelt bij ons. En omdat wij diversiteit begrijpen, kiezen merken echt bewust voor MOOI.”
MOOIe merken
“Wij werken verder alleen met MOOIe merken. Als wij een samenwerking aangaan, toetsen wij onze partners. Wat is de kwaliteit van het product? Hoe worden ze gemaakt? Wat doet het bedrijf aan sustainability? Ons team moet achter de merken die wij promoten kunnen staan. Dat is de enige manier om de boodschap die zij hebben authentiek over te brengen.”
Trots op elkaar en op het team
“We zijn enorm trots op elkaar. Een bedrijf samen runnen vormt een hechte band. We kennen elkaar door en door. Het is net als iedere andere relatie: goede communicatie is van belang, net als elkaar de ruimte geven en elkaars talenten benutten en stimuleren. Je beleeft samen avonturen en viert samen successen. Natuurlijk zijn er ook tegenslagen en dan is het fijn dat je die samen kunt bekijken.”
“En natuurlijk is ons team van nu 16 medewerkers enorm belangrijk en waardevol voor ons. Het zijn stuk voor stuk fijne mensen die met hun unieke talenten en inzet de beste resultaten willen behalen voor onze klanten. Als we een pitch winnen waar we samen hard aan gewerkt hebben, proosten we daar op met elkaar. Net zoals we tot nu toe iedere 5 jaar vieren dat we samen voor mooie klanten mogen werken. De ene keer doen we dat met een feest voor al onze relaties en vrienden. De andere keer met een citytrip met ons eigen team. Het is waardevol en leuk om stil te staan bij dat waar je dagelijks veel energie en liefde in stopt. Dat doen we echt samen. “
GOUDEN TIP
“Niet één tip, maar een hele berg! Begin en zet steeds kleine stapjes. Je kunt alles wel eerst 100% willen beheersen of weten, maar dat duurt vaak te lang. En learn by doing: soms maak je een foute keuze maar ook daar leer je van. Ondernemen is letterlijk vallen, opstaan en weer doorgaan. Volg je eigen pad en zet door. Verzamel mensen om je heen die je bewondert in wat ze doen of al bereikt hebben. Besef dat je sneller vooruit gaat als je hulp vraagt of samenwerkt met mensen met een aanvullend talent. Blijf niet alles zelf doen, maar focus op waar je goed in bent en waar je energie van krijgt. En vergeet niet te genieten van wat je neerzet en vier je successen. Ondernemen is echt een gaaf en groot avontuur!”