Waarom Evelien?
Omdat deze serial entrepreneur gewoon naast haar supergoedlopende distributiebedrijf ‘even’ een nieuw serie beautyproducten in de markt zet
Paradepaardje:
STYLEDRY
Typisch Evelien:
founder/CEO distributiebedrijf MDV Europe B.V. BEAUTYBRANCHE quick fix haarproducten UK&NL “De aanhouder wint. Altijd!” Beautyblender Borrelen met vrienden Douglas, Selfridges en Sephora InvisiBobble te weinig tijd voor hobbies sporten als het kan
Wat doe je als je ooit als student startte met je eigen distributiebedrijf, door keihard werken succcesvol wordt, in heel West-Europa beautyproducten levert aan grote retailers als Douglas, Sephora en Selfridges en er tijdens een gesprek met je tweelingzus achter komt dat je eigenlijk quick-fix haarproducten mist die ‘on the go’ te gebruiken zijn? Dan besluit je die gewoon zelf te ontwikkelen!
Evelien: “Mijn zus Annelie woont en werkt in Beirut en London en is echt mijn beauty- en fashiongoeroe. Ik vertrouw altijd volledig op haar advies. Tijdens een brunch kregen we het over onze haarverzorging en ik kwam er achter dat zij haar haar minder vaak hoeft te wassen. Dat wilde ik ook, maar ik kon de juiste producten niet vinden! Dat was het begin van STYLEDRY.”
STYLEDRY haarproducten
“Nu hebben we een serie producten die ervoor zorgen dat je de periode tussen het wassen kunt verlengen. De Turban Shower Cap staat niet alleen mooi, maar is ook nog eens superfunctioneel. De Dry Shampoo Compact Powder is ’s werelds eerste droogshampoo, in een compact poederdoosje met een superhandig spiegeltje en kwastje. En onze Blot&Go’s zijn papiertjes met een dun laagje droogshampoo die vet van het haar absorberen. Heel handig om snel tussendoor te gebruiken, waar je ook bent! Onze producten onderscheiden zich door hun kwaliteit: ze bevatten bijvoorbeeld geen sulfaten en parabenen.”
Vliegende start
“Toen ik startte met mijn distributiebedrijf was ik 21 en had ik niets te verliezen. Dat was ook mijn geluk. Het geld dat ik nodig had om voorraad in te kopen en mijn bedrijf te financieren kreeg ik door mijn klanten vooraf te laten betalen. Geen populaire strategie, maar wel een winning one!”
”STYLEDRY heeft vergeleken daarmee echt een vliegende start gehad. Grotendeels komt dat omdat we met MDV Europe extreem veel ervaring hebben met inkoop, verkoop en marketing en PR. En we hebben ervoor gezorgd dat we de juiste mensen aannamen om ons te ondersteunen dit merk ‘digital first’ te bouwen. We zijn in de eerste plaats namelijk een beauty tech bedrijf. Eèn van mijn belangrijkste bezigheden momenteel is onze eerste investeringsronde. Niet alleen voor de funding, maar met name voor de kennis. Met meer kennis kunnen we exponentieel groeien en kunnen we nog disruptiever worden.”
Droom die uitkomt
“De lancering van STYLEDRY is voor mij een droom die uitkomt. Ik ben er echt ontzettend trots op. Het is fantastisch om te zien hoe een merk groeit en ook langzaamaan geliefd wordt door anderen en onze (nu nog kleine) community. Het draait namelijk allemaal om hen. Het is namelijk niet alleen ‘digital first’, maar zeker ook ‘customer first’.”
Ondernemerservaringen en verwachtingen
”Ik heb inmiddels al veel gezien en meegemaakt als ondernemer. Ik wist dat het hard werken zou zijn, maar in de realiteit gaat het nog veel verder. Het zit 24/7 in je hoofd. De leuke, maar zeker ook de minder leuke dingen en met name de stress. Dat had ik niet verwacht. Inmiddels weet ik dat het erbij hoort maar het wordt nooit makkelijker.”
“In het ondernemerschap zit volgens mij dan ook geen opwaartse lijn. Dat heeft niets te maken met je omzet of je groei, maar alles met de achtbaan waar je in zit. De ‘highs are high and the lows are low’. Toch blijf ik ondernemen het allerleukste vinden: ik zou niets anders willen!”
Gouden tip!
“Doen! Het is zo belangrijk, niet te veel alleen maar praten, schrijven, denken, onderneem actie. Met name actie!”
1 reactie