Het afgelopen anderhalf jaar vol Corona-maatregelen was ‘online’ een mooi alternatief om te kunnen werken en elkaar te blijven ontmoeten. Maar als ondernemer besef je na al die maanden achter je scherm ook wat de voordelen zijn van ‘live’ netwerken en elkaar persoonlijk zien bij zakelijke evenementen. Het goede nieuws? Het mag weer!
Tot 30 juni gelden er nog allerlei voorwaarden waaraan de organisatie moet voldoen om de bijeenkomsten en events veilig te laten plaatsvinden. Vanaf 30 juni kan het weer bijna als vanouds en vanaf eind juli is het zelfs weer mogelijk om aan meerdaagse bijeenkomsten deel te nemen. Als bezoeker moet je je dan nog wel laten testen of een vaccinatiebewijs kunnen tonen. Een bewijs van herstel na een recente coronabesmetting is ook goed om er weer bij te kunnen zijn.
Offline ontmoetingen
En dat is best fijn. Want of je er nu zelf één organiseert of deelneemt aan een event, zakelijke bijeenkomsten bieden je als ondernemer een mooie kans om jezelf en je bedrijf onder de aandacht te brengen. In vergelijking met online bijeenkomsten, is dat offline op een veel persoonlijkere en meer directe manier. Als spreker op een congres kun je je expertise op jouw vakgebied live delen met het publiek in de zaal en inspelen op hun reacties. Als deelnemer aan de zakelijke events kun je al netwerkend contacten leggen met nieuwe samenwerkingspartners en concullega’s. En je eigen stand op een vakbeurs is de perfecte manier om potentiële klanten met jouw bedrijf én jouw aanbod kennis te laten maken in een persoonlijk gesprek.
Vergroot je zichtbaarheid
Natuurlijk wil je ervoor zorgen dat de mensen die je ontmoet, ook na afloop van het event nog regelmatig aan je terugdenken. Het is makkelijker om daarvoor te zorgen dan je denkt. Als standhouder op een beurs kun je bijvoorbeeld promotieartikelen met logo uitdelen aan bezoekers die voorbij komen of je stand bezoeken.
Verder worden bij veel zakelijke events regelmatig goodie bags uitgedeeld aan de bezoekers. De bedrijven die deelnemen aan het event krijgen vaak de mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan deze goodie bag. Een toepasselijk relatiegeschenk namens jouw bedrijf helpt je dan op een eenvoudige manier jouw zichtbaarheid onder de bezoekers te vergroten.
Tips voor kleine relatiegeschenken en andere promotieartikelen
In principe maakt het niet veel uit wat je weggeeft: het gebaar alleen al draagt bij aan de positieve uitstraling van je bedrijf. Een geschenkje dat niet alleen leuk is om te krijgen, maar ook echt gebruikt kan worden, zorgt er echter wel voor dat de ontvanger je bedrijf ongemerkt regelmatig voorbij ziet komen. Op die manier blijven jij en je bedrijf ‘top of mind’, zeker in de eerste periode vlak na het event. We geven je 3 leuke ideeën voor attenties die meteen gebruikt kunnen worden!
- Notitieboekjes zijn met name bij congressen en lezingen een nuttige attentie om uit te delen. De deelnemers kunnen een boekje in jouw huisstijlkleur met logo meteen gebruiken om aantekeningen te maken van de presentaties die tijdens de bijeenkomst gehouden worden.
- Keycords zijn tijdens zakelijke bijeenkomsten vaak heel makkelijk om een toegangsbewijs aan te hangen. Je kunt keycords bedrukken met jouw logo, maar ook laten aansluiten bij het thema van de bijeenkomst.
- Flesjes met desinfecterende gel zullen nog een tijd deel blijven uitmaken van ons leven, zeker op plekken waar we veel mensen kunnen ontmoeten. En wat is dan fijner dan op een zakelijke bijeenkomst een eigen flesje te hebben om van tijd tot tijd je handen te desinfecteren?
…..
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Gift Campaign