Het ‘Handboek Social’ gaat over social business en social media marketing. Het beschrijft de huidige stand van zaken in de wereld van de ontwikkeling van sociale medi ten behoeve van marketing. Vertrouwen, eerlijkheid, integriteit en transparantie zijn op het internet daarbij kernbegrippen. Het boek neemt je mee van strategie, transitie, cultulere impact, sociologie, consumentengedrag naar een praktische social media marketingcampagne. Uitgewerkte cases bieden voorbeelden van social media markering in de praktijk. Je kunt gebruik maken van de eigen, gelijknamige website. Een must voor iedereen die belangstelling heeft voor de ontwikkelingen op het gebied van social media
Inhoud 1. Sociologie, sociaal gedrag, mediakader & ontstaan Social Media 2. Het succeskader: de cultuur, de social business en de transitie 3. Social media marketing doelen, modellen en conversie 4. De engagementfactor en social pr 5. De harde link tussen social media en contentmarketing 6. Social media campagnes b2b en b2c 7. Meetbaarheid social media en tools 8. Het social media plan: stap voor stap! Cases: Onder andere Beeckestijn Business School, HMH/Livenation, Ford, Adformatie, Bouwfonds, BLG wonen, AtMost(TV), Festivak.
Titel: Handboek Social; social business en social media marketing
Auteur: Patrick Petersen
Dit boek is te verkrijgen bij bol.com