Het ‘Handboek Content Strategie’ (#HCS) neemt je mee in een boeiend verhaal dat voor bewustwording, betrokkenheid, beslissing en binding zorgt. Modellen, onderzoeken, voorbeelden en cases helpen je in het maken van vertaalslag van contentstrategie naar contentmarketing naar tactiek en campagne. De tactieken die worden besproken voor meer engaging content en de beschrijving van de marketingmodellen helpen je om he strateige om te zetten in een contentmarketingcampagne.
De rode draad in het verhaal wordt gevormd door Het 6C-model, het SOCCER-model, het positieve effect op de zoekmachinemarketing en social influence plus Petersens model van Boeien & Binden. Aan de hand van cases wordt alles geillustreerd. Daarnaast is dit handboek het voorbeeld van ‘practise as you preach’: zo is het #HCS vindbaar op Twitter (@HandboekContent) en kent het boek een eigen Pinterest vol infographics en visuele aanvullingen bij het boek. De blog www.handboekcontentstrategie.nl biedt ook nog eens extra video’s, presentaties en webseminars die zo het Handboek Content Strategie een relevant crossmediaal karakter geven.
Titel: Handboek ContentStrategie; boeien en binden met een praktische contentstrategie
Auteur: Patrick Petersen
Dit boek is te verkrijgen bij bol.com als paperback