Méér en blijvend van toegevoegde waarde zijn voor je klanten
Je bent wild enthousiast over jouw dienstverlening en/of product. Je wilt iedereen vertellen wat jouw visie is, waarom jouw doelgroep jouw oplossing nodig heeft, en waarom jij anders bent dan alle andere aanbieders. Vol energie ga je lekker aan de bak. Je geeft je dienstverlening of product vorm, je laat een mooie website maken en stort je op social media en andere mediakanalen om je doelgroep te informeren en te overtuigen. Je neemt mensen in dienst. Je bent lekker bezig….en toch loopt de afname van je diensten of producten niet zo hard als je had gehoopt!
Inside-out & outside-in
Je bent niet alleen. Ik ontmoet regelmatig ondernemers die vol met passie vertellen over wat ze doen. En daarin schuilt vaak het probleem: ze hebben het over wat ze doen en wat ze kunnen. Deze ondernemers vergeten om regelmatig naar hun aanbod te kijken vanuit de beleving, de behoeften en de levensfase van die klanten. En rekening te houden met de verandering in die levensfases en die behoeftes. Waardoor zij onvoldoende duidelijk maken hoe relevant hun producten en diensten zijn voor hun klanten.
En misschien weten ze dit diep van binnen best, maar maakt hun kennis en het feit dat ze te veel vanuit hun expertise denken, het moeilijk om die vertaalslag goed te maken. En dat is jammer, want hoe bijzonder je product of dienstverlening ook is, als je je klanten niet écht goed weet te bereiken, hen niet weet te raken of het niet lukt om je met hen te verbinden blijft het ‘toch niet zo hard lopen als je had gehoopt…’.
De crux? Customer Value!
Het draait namelijk allemaal om de ‘customer value’ en jouw marketing speelt daar een grote rol in.
Wat klanten nodig hebben en wat zij zoeken en willen vinden is daarbij ‘key’. De oplossing schuilt in het bouwen van een merk dat aanwezig is in de harten én de hoofden van je klanten. Waarbij je je klanten aanspreekt vanuit hun klantreis, van het eerste moment dat zij van jou horen tot het moment dat zij bij jou kopen. En je hen in elke fase van die reis duidelijk maakt waarmee je hen op dat moment kunt helpen en wat jouw toegevoegde waarde is. Zodat klanten zonder aarzelen voor jou kiezen!
Ik help je daarbij!
Als buitenstaander en ervaren marketing & communicatie professional is het mijn tweede natuur om de behoeftes van je klant scherper te zien.
Maar het benoemen van de behoeftes van je klanten is slechts de eerste stap. Ik help je ook met het ontwikkelen van een heldere en onderscheidende positionering, zodat iedereen weet waar jij voor staat. Of een sterke merk- of marketingstrategie die jou, je bedrijf en jouw klanten verbindt.
Ik kan je ook helpen met het ontwerpen van een klantreis, waarbij jij op het juiste moment met de juiste content via het juiste kanaal je klanten laat ervaren waarin jouw product of dienst van waarde is. Of we tillen afzonderlijke onderdelen van je marketing naar een hoger niveau: je website, je social media, je contentcampagne, je emailmarketing….
Elke afzonderlijke stap, maar zeker alles samen zorgen ervoor dat jouw merk een duidelijk plekje verovert in het hart en het hoofd van je klanten. En dat jouw business groeit.
Positionering & Branding
Een strategie die jouw positionering en branding laat uitsteken boven de rest.
Samen zorgen we ervoor dat jouw merk relevant en van toegevoegde waarde is voor je klanten. Meer en beter dan je concullega’s en concurrenten. Met een consistente, herkenbare en eenduidige strategie heb jij houvast en wordt jouw merk beter herkend en omarmd. We zorgen ervoor dat de klant voor jou kiest!
Customer journey
Inside out, outside in of een combinatie? Ik zeg: jouw klant eerst en dan jij
Ik zorg dat we samen jouw klanten beter kennen. Zodat je hen kunt laten weten dat je er bent, bij iedere stap van hun klantreis. Met de juiste informatie of oplossing op het juiste moment. Zodat ze jou onthouden en aan je denken wanneer het moment van aanschaf of uitbesteden daar is.
Genius Proof Tweaking
Wil je jouw business laten groeien? Je website efficienter inzetten? Je social media aanpak gerichter? Je contentcampagne boosten?
Jij schakelt mij in omdat marketing nu eenmaal niet je expertise is of omdat je er gewoon geen tijd voor hebt. Dat maakt jou een genius! Ik help je met een eenvoudig, praktische en resultaatgericht plan dat je zonder (maar liever met) mij kunt uitvoeren. Genius proof dus!
Waarom ik?
Omdat ik ten eerste een borrelend vat vol ideeën ben en ten tweede een veelvraat (en dan heb ik het niet over eten, al is dat wel mijn favoriete bezigheid en kan ik best lekker koken): ik heb mij als professional zo divers mogelijk ontwikkeld.
Ik heb op allerlei terreinen ervaring opgedaan en dat heeft zo zijn voordelen.
Ik denk creatief als een merkstrateeg, ik signaleer trends en behoeftes in de markt als een marketeer, ik pak zaken efficiënt en resultaatgericht aan als een ondernemer en ik schakel, verbind en coordineer als een manager.
Maar bovenal kan ik commercieel een écht verschil maken. Ik zet mijn ervaringen en getrainde zintuigen in om jou te helpen.
Zoek je een ervaren:
- oog dat jouw klanten en hun behoeften scherper ziet?
- oor dat jouw klanten andere dingen hoort zeggen (of juist niet zeggen) dan jij?
- mond die veranderingen in de behoeftes van je klanten scherper kan duiden en kan omzetten in acties met resultaat?
- creatieve brein dat minder-voor-de-hand-liggende concepten bedenkt?
- ingangen om je klant online en offline te laten voelen, ervaren en te verwonderen?