‘Basisboek Online Marketing’ is het eerste volwaardige studieboek over online marketing dat het héle marketingproces behandelt. Zowel de theorie achter online marketing als de technieken en media komen aan de orde, steeds geïllustreerd met actuele voorbeelden en cases.
Het is een zeer toegankelijk boek dankzij de vele actuele voorbeelden en cases, gekoppeld aan een handige website met veel extra materiaal. Het biedt een goede voorbereiding op de praktijk.
Online marketing is vandaag de dag een vast onderdeel van de marketingoperatie. Marktonderzoek, marketingcommunicatie, customer relationship management en klantenservice zonder de inzet van (mobiel) internet en social media is eigenlijk ondenkbaar. Het is dus belangrijk om als ondernemer te weten hoe je het internet voor je kunt laten werken. ‘Basisboek Online Marketing’ start met de introductie van het kernprocesmodel en belicht vervolgens de strategische aspecten van online marketing, waarbij dieper wordt ingegaan op online consumentengedrag. Hierna komen alle relevante aspecten van websites aan bod, waaronder het ontwerpen van effectieve communicatiesites, webshops en sites die het dienstverleningsproces van een organisatie ondersteunen. De nadruk ligt hierbij altijd op het optimaliseren van de conversie. Het boek sluit zoveel mogelijk aan bij de marketingconcepten zoals die in het vak gebruikelijk zijn.
Titel: Basisboek Online Marketing; van strategie tot conversie
Auteur: Marjolein Visser
Uitgeverij: Noordhoff Uitgevers B.V.
ISB10: 9001850952
ISBN13: 9789001850951
Dit boek is ook te verkrijgen via bol.com