Of je nu werkt als fysiotherapeut of dietist in je eigen praktijk of als schoonheidsspecialiste in je eigen salon. Of je nu een kapsalon hebt of een nagelstudio, een ding heb je met elkaar gemeen: je maakt dagelijks afspraken met je klanten. Sterker nog: je bestaan als zelfstandige staat of valt met de afspraken die je maakt!
Afsprakenkaartje
Daarom is het vervelend als klanten niet verschijnen op het afgesproken tijdstip omdat zij bijvoorbeeld hun afspraak met jou vergeten zijn. Bij een eerste afspraak kun je, behalve nabellen om een nieuwe afspraak te maken, daar helaas weinig aan doen. Bij vervolgafspraken kun je proberen dit te voorkomen door een afsprakenkaartje te gebruiken: een kaartje waarop je de datum en het tijdstip van de nieuwe afspraak schrijft. Dat is niet alleen een extra service naar jouw klant toe, maar ook een kans om jouw onderneming onder de aandacht van jouw klant te brengen.
Extra kans!
Afsprakenkaartjes hebben de grootte van een vistiekaartje en kunnen klanten dus makkelijk meenemen in hun tas of portemonnee. De ene kant van het kaartje gebruik je om de afspraken te noteren. De andere zijde geeft je echter een kans om over jouw onderneming te vertellen en te laten zien waar jouw bedrijf voor staat.
Huisstijl
Net als bij visitiekaartjes geldt namelijk dat jouw klanten van tijd tot tijd jouw kaartje tegenkomen en daarbij steeds kort aan jou zullen denken. Gebruik daarom ook je huisstijl voor het ontwerp van je afsprakenkaartje en vermeld je belangrijkste contactgevens. Een eenvoudig afsprakenkaartje is zo opeens niet meer alleen dat beetje extra service, maar onverwacht ook een marketinginstrument!
Bestellen
Zie je het voordeel in van afsprakenkaartjes en wil je er gauw mee aan de slag? Ontwerp ze dan met de bovenstaande tips in gedachten. Om ze daarna snel in huis te hebben, kun je je afsprakenkaartjes bestellen bij Reclameland.