Lifehacking: meer doen in minder tijd

We leven in een informatie-en netwerksamenleving: we krijgen dagelijks via radio en televisie, mail, nieuwsbrieven, social media, kranten, rapporten, blogs, interessante links en alle andere manieren waarop we berichten binnen krijgen, heel wat informatie te verwerken. Maar hoe kan je voorkomen dat je door de bomen het bos niet meer ziet, het gevoel hebt dat je de essentie mist en niet ten onder gaat aan informatiestress? Het antwoord is ‘lifehacking’.

Lifehacking en efficient ondernemen

Lifehacking gaat over het slim om gaan met informatie, de manier waarop je het verzamelt en organiseert en de keuzes die je maakt om overzicht te houden. Het gaat over meer doen in minder tijd met minder stress, zodat je slim kunt bewegen in de informatie- en netwerksamenleving.

Expert Bertine Zoon schreef een hele reeks columns over onder andere de manieren om in je dagelijkse leven goed om te gaan met die grote hoeveelheid informatie die je mailbox overspoelt. Hier vindt je haar profielpagina met het overzicht.

Hoofdredactrice Myrthe Claus schreef over lifehacking en de trucjes die je als ondernemer kunnen helpen om productiever en efficiënter te werken. Hier vind je onder andere haar artikelen met praktische tips om slimmer te ondernemen, te werken en te leven.